اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آمار:

ایران در حوزه سرشماری در منطقه برتر است

رئیس مرکز آمار گفت: کشورمان در حوزه سرشماری آمار عمومی به ویژه نفوس و مسکن در ردیف کشورهای پیشتاز جهان و رتبه برتر منطقه است.

ایران در حوزه سرشماری در منطقه برتر است
 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عادل آذر پنجشنبه‌شب در حاشیه جلسه شورای اداری استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر سرشماری به طور دقیق و قانونمند اجرا شود، تمام برنامه‌های ساختاری و اطلاعاتی کشور صحیح‌تر اجرایی می‌شود.
آذر خاطرنشان کرد: حدود 21 میلیون و 500 هزار پرسشنامه خانوار در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اگر زمان تنظیم 20 دقیقه طول بکشد، سرشماری در مدت 20 و یا 21 روز به پایان می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه کشورمان در حوزه سرشماری آمار عمومی به ویژه نفوس ومسکن در ردیف کشورهای پیشتاز جهان و رتبه برتر منطقه است، افزود: نخستین سرشماری عمومی نفوس در سال 1335 از سوی اداره کل آمار عمومی وابسته به وزارت کشور اجرا شده است.
رئیس مرکز آمار اضافه کرد: براساس قانون، مرکز آمار موظف شده است که در مدت 10 سال سرشماری عمومی نفوس و مسکن را در کشور اجرا کند.
آذر گفت: در راستای اطلاع‌رسانی دقیق سرشماری آمار از 10 سال به پنج سال کاهش پیدا کرده است.
وی با تاکید براینکه پیش‌بینی می‌شود بر اساس آخرین آمار سرشماری در سال جاری جمعیت کشور به 75 میلیون و 500 هزار نفر افزایش یافته است، افزود: اهمیت سرشماری را ائمه جمعه و جماعات در مساجد به ویژه خطبه‌های نماز جمعه برای اقشار جامعه توضیح دهند.
رئیس مرکز آمار ابراز داشت: ماموران سرشماری نباید وارد مسائل شخصی، اقتصادی و درآمدی مردم شوند، و با رضایت شهروندان باید نسبت به دریافت شناسنامه و یا کارت ملی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: هدف اصلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمع‌آوری داده‌ها در زمینه تعداد جمعیت و واحدهای مسکونی و تامین اطلاعات پایه‌ای مورد نیاز توسعه اجتماعی، اقتصادی خانوارها در سطوح مختلف جغرافیایی است.
عادل آذر تصریح کرد: نتایج و کاربردهای آمارهای حاصل از سرشماری عمومی نفوس و مسکن شامل برنامه‌ریزی برای توزیع عادلانه منابع، خدمات و کالاهای مصرفی و مسائل بین استان‌ها و مناطق کشور است.
وی اضافه کرد: در مدت یک ماه به 90 هزار نفر در قالب 5 میلیون و 400 هزار نفرساعت به ماموران سرشماری آموزش داده شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول