اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی:

تمام واحدهای تولیدی ‌نشان استاندارد‌ میگیرند

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر اجرای استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گفت: تمام واحدهای تولیدی ‌نشان استاندارد‌ میگیرند.

تمام واحدهای تولیدی ‌نشان استاندارد‌ میگیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهادر کاظمی در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد که ‌در سالن اجتماعات شرکت گاز استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: استاندارد فقط مربوط به کالا نمی‌شود و باید تمام فعالیت‌ها را زیر پوشش استاندارد قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه مقوله استاندارد در قانون پنجم توسعه به 35 ماده تاکید شده است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مختلفی همچون؛ نظام سلامت، بانکداری، آمار، مراکز اقامتی، محیط زیست، تغذیه انسانها و ... باید بر اساس استاندارد انجام شود چرا که برای ورود به بازارهای جهانی باید بر‌اساس استاندارد حرکت کرد.
معاون نظارت  بر اجرای استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی با بیان اینکه کیفیت مهمترین اولویت ورود به بازارهای جهانی است، یادآور شد: اگر به دنبال بازارهای صادراتی پایدار هستیم باید تولیدی داشته باشیم که صادرات محور، با کیفیت و متناسب با استانداردهای بین‌المللی باشد که این برنامه در حال انجام است.
کاظمی اظهار داشت: بنا داریم که ظرف چند سال آینده تمام واحدهای تولیدی را به سطح استانداردهای لازم برسانیم که این استانداردسازی می‌تواند در کاهش هزینه بسیار موثر باشد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی بیان داشت: ما در فضایی هستیم که قانون هدفمندی یارانه‌ها در حال اجرا است که فشارهایی را به تولیدکنندگان وارد می‌کند لذا اگر تولیدات استانداردسازی شوند قیمت تمام شده کاهش یافته و راه برای دسترسی به بازارهای جدیدتر و توسعه رقابت فراهم می‌شود.
کاظمی با اشاره به اینکه نظام اجرایی کشور به سمت کوچک‌سازی حرکت می‌کند، تصریح کرد: توقعی که نظام و مردم از استاندارد دارند با کمک مسئولان استانی، تولیدکنندگان و مردم تحقق می‌یابد که اگر نگاه همدلی برقرار باشد می‌توان به این مهم دست یافت.
وی با بیان اینکه استاندارد یک فرهنگ عمومی شده و مطالبه مردم محسوب می‌شود، اظهار داشت: شمولیت استاندارد به جامعه بشری برمی‌گردد لذا می‌طلبد که همه افراد نسبت به موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند که خوشبختانه در سنوات اخیر استاندارد به پیشرفت و توسعه کشور در حوزه‌های مختلف تاثیرات زیادی داشته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول