اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان استاندارد خبر داد:

22 هزار واحد تولیدی زیر پوشش استاندارد اجباری

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: در حال حاضر 22 هزار واحد تولیدی و کارخانه زیر پوشش استاندارد اجباری قرار دارند.

22 هزار واحد تولیدی زیر پوشش استاندارد اجباری
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل بنایی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته استاندارد در اداره کل استاندارد اردبیل اظهار داشت:10 هزار فقره استاندارد طی دولت نهم و دهم در کشور تدوین شده است. 
وی بیان داشت: پیش از دولت احمدی‌نژاد فقط 9 هزار و 500 فقره استاندارد در ایران تدوین شده بود و در واقع بیش از 50 درصد از این میزان مربوط به شش سال اخیر است.
بنایی با اشاره به اینکه تعداد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی زیر پوشش استاندارد اجباری در ایران 22 هزار واحد است، افزود: این میزان با مصوبه‌ای که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است به 80 هزار واحد می‌رسد.
مشاور رئیس سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: در زمان حاضر 80 درصد واحدهای تولیدی در کشور زیر پوشش استاندارد قرار دارند.
وی همچنین ایجاد یک هزار و 600 آزمایشگاه ویژه استاندارد در واحدهای تولیدی کشور را از خدمات دولت‌های نهم و دهم دانست و اظهار کرد: آزمایشگاه‌ا بیش از 30 هزار نفر متخصص را جذب کرده‌اند.
بنایی جایگاه ایران در دنیا در زمینه استاندارد سازی و توسعه استاندارد را در رتبه سی و یکم عنوان کرد و افزود: در میان کشورهای عضو سازمان منطقه‌ای اکو و دی‌هشت در این زمینه رتبه دوم را داریم.
مشاور رئیس سازمان استاندارد  ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های کلان انجام شده تا پایان برنامه پنجم ، ایران در زمینه استاندارد سازی رتبه اول کشورهای منطقه و اسلامی و تا سال 1404 خورشیدی در ردیف 10 کشور اول دنیا در این زمینه قرار خواهد گرفت.
وی خارج شدن جایگاه سازمان استاندارد ایران از زیر مجموعه وزارت صنایع و معادن را با تصویب شورای عالی اداری کشور رویداد مهمی ذکر کرد که در طی یک ماه اخیر اتفاق افتاده است.
بنایی ادامه داد : بدین ترتیب از این به بعد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از زیر مجموعه‌های معاونت رئیس جمهوری خواهد بود و قدرت عمل آن افزایش خواهد یافت.
مشاور رئیس سازمان استاندارد همچنین با اشاره به اینکه تمام کشورهای دنیا پا به عرصه تجارت جهانی می‌گذارند، افزود: ایران نیز تلاش گسترده‌ای را برای این منظور آغاز کرده است.
بنایی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه استانداردهای بین‌المللی به اندازه کافی در ایران تدوین شده‌اند در صورت ورود ایران به سازمان تجارت جهانی دیگر نیازی به تدوین استانداردهای جدید بین‌المللی که از ملزومات آن است وجود ندارد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول