اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون انتظامی کهگیلویه و بویراحمد:

تلفن همراه ابزار دست دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلفن همراه با همه محاسنی که دارد اکنون به عنوان اسلحه‌ای در دست دشمن برای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است.

تلفن همراه ابزار دست دشمن در جنگ نرم است
سرهنگ فلامرز خلیلی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: همه‌گیر شدن وسیله ارتباطی تلفن همراه و استفاده همه اقشار با شرایط مختلف سنی نباید ما را از آثار مخرب این پدیده نوظهور عصر حاضر غافل کند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: موبایل یا تلفن همراه به سبب جاذبه‌هایی که دارد از یک طرف جای خود را در میان نوجوانان و جوانان باز کرده و از سوی دیگر نیز راهی برای گریز از وسایل ارتباطی و فناوری‌های نوین این وسیله چندرسانه‌ای وجود ندارد.
وی بیان داشت: سرعت رشد و تغییر وسایل ارتباطی و فناوری‌های جدید بسیار زیاد بوده که برای در امان بودن از خطرات این تغییرات و بهره‌گیری مثبت از آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، هوشمندانه و به‌موقع هستیم.
 خلیلی‌نیا ادامه داد: امروزه کمتر کسی را می‌بینیم که در محیط‌های مختلف اجتماعی در حال استفاده از تلفن همراه خود نباشد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: فناوری‌های نوین از جمله ماهواره، اینترنت، موبایل و تلویزیون به ‌مانند دو لبه قیچی هستند که هم می‌توانند مفید باشند و هم مضر.
وی با اشاره به اجتناب‌ناپذیر بودن استفاده از فناوری‌های عصر الکترونیک، ابراز داشت: چند رسانه‌ای بودن تلفن همراه، بلوتوث، امکانات عکس‌برداری و ارسال تصاویر و موسیقی از مواردی است که اگر به‌درستی مدیریت و ساماندهی نشوند تبعات و عوارض منفی به‌دنبال خواهند داشت.
خلیلی‌نیا بسیاری از برنامه‌ها و طراحی‌های دشمن در جنگ نرم را از طریق وسایلی چون تلفن همراه دانست و اذعان داشت: تضعیف باورهای دینی، کم‌رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی، رواج بی‌بندباری، پخش تصاویر مستهجن از جمله آسیب‌های تلفن همراه در جامعه مسلمان ایرانی است.
این مسئول انتظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد است استفاده از وسایلی که همزمان می‌توانند مضر یا مفید باشند به نحوه تربیت و پرورش افراد بستگی داشته که این رسالت خطیر درست استفاده کردن از دست ساخته‌های بشری در وهله اول به عهده خانواده‌ها و در مراحل بعدی به عهده دستگاه‌های فرهنگی چون آموزش و پرورش است.
خلیلی‌نیا خاطرنشان کرد: آموزش خانواده‌ها برای هدایت و نظارت درست و استفاده صحیح از تلفن همراه، تقویت باورهای دینی در خانواده‌ها و فرزندان، آگاه‌سازی جامعه از پیامدهای منفی تلفن همراه، هدایت فرزندان برای انتخاب دوست سالم و تقویت برنامه‌های صدا و سیما از جمله راهکارهای مقابله با پیامدهای منفی تلفن همراه است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلفن همراه با همه محاسنی که دارد اکنون به عنوان اسلحه‌ای در دست دشمن برای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: گسترش معروفات از قبیل تشکیل زندگی، اشتغال‌زایی، پر کردن اوقات فراغت و فعالیت‌های ورزشی، مهارت‌آموزی ویژه خانواده‌ها و فرزندان، تعلیم و تربیت صحیح و اسلامی نیز در این زمینه می‌توانند موثر باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول