اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

تلفات جنگ نرم به یغما رفتن اعتقادات است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تلفات ما در جنگ فرهنگی به لجن کشیده شدن جوانان و به یغما رفتن فکر، فرهنگ، ایمان و اعتقادات نسل آینده است.

تلفات جنگ نرم به یغما رفتن اعتقادات است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، ذبیح‌الله خدائیان در جمع مسئولان آموزش و پرورش استان فارس اظهار داشت: امروز رسالت بزرگ تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان بر عهده آموزش و پرورش است و این امر مهم یکی از رسالت‌هایی به شمار می‌رود که بر عهده پیامبران بوده است.
وی افزود: پیامبران الهی رسالت خطیر تزکیه، تربیت و آموزش جامعه را بر عهده داشتند و اهمیت تربیت به حدی بوده که در قرآن کریم امر تربیت مقدم بر آموزش آمده است.
رئیس شورای قضایی فارس با تأکید بر این که امروز دشمنان در جنگ نرم خود همین نقطه را هدف قرار داده‌اند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری پیش از این در مورد جنگ نرم دشمن با تعابیر مختلف از جمله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتو فرهنگی تذکر داده‌اند که به کارگیری این تعابیر به خاطر اهمیت و حساسیت موضوع است.
خدائیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر این نکته که «خطر جنگ نرم اگر بیشتر از جنگ سخت نباشد کمتر نیست» ادامه داد: اقدامات خصمانه دشمن در قالب جنگ نرم آثار ناگواری به همراه دارد که از جمله آن تضعیف اعتقادات مذهبی مردم بوده که تلفات در آن نامحسوس و آثار مخرب آن طولانی مدت است.
مقام ارشد قضایی فارس در ادامه گردهمایی مشترک مسئولان قضایی و آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: تلفات ما در جنگ فرهنگی به لجن کشیده شدن جوانان و به یغما رفتن فکر، فرهنگ، ایمان و اعتقادات نسل آینده است.
وی در ادامه گفت: امروز خاکریزهای جنگ فرهنگی دشمن به درون خانه‌ها آمده و تیرهای این جنگ امواج الکترونیکی بوده که قدرت نفوذ آن بسیار و تأثیرگذار است.
خدائیان تنها راه حل مقابله مؤثر با جنگ نرم و فرهنگی استکبار را تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و بسیج خواند و خاطرنشان کرد: با گسترش آموزه‌های دینی می‌توانیم از ضربه‌های فرهنگی دشمن جلوگیری کنیم.
وی بیان کرد: در جنگ نرم و فرهنگی دشمن، ابزار مقابله ابزارهای فرهنگی است و افسران ما در این جنگ فرهنگیان جامعه هستند که وظیفه تربیت نسل جوان را بر عهده دارند.
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه با عنوان این مطلب که امر پیشگیری در علم جرم‌شناسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به بررسی اصول پیشگیری پرداخت و تصریح کرد: در پیشگیری وضعی با حفاظت‌های مختلف می‌توان هزینه ارتکاب جرم را بالا برد تا جرم کاهش یابد اما بهترین شیوه پیشگیری اجتماعی، پیشگیری رشدمدار و یا محیط‌مدار است که در پیشگیری رشدمدار باید با دخالت در مراحل مختلف سنی، افراد را به نحوی تربیت کرد تا زمینه انحراف در آنها از بین برود.
خدائیان استفاده از این شیوه علمی پیشگیری را تنها راه واکسینه شدن جوانان و عدم گرایش به جرم خواند و لازمه موفقیت در امر پیشگیری را اتصال حلقه‌های همکاری میان آموزش و پرورش و سایر نهادهای تأثیرگذار در امر فرهنگ، تعلیم و تربیت دانست.
این مقام قضایی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستگاه قضایی و بیان مصادیق جرم در جمع جوانان و نوجوانان و پاسخگویی به ابهامات و سؤالات قضایی دانش‌آموزان می‌توان گام مؤثری در پیشگیری اجتماعی و رشدمدار برداشت.
در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز با اشاره به تهدید تهاجمات فکری و فرهنگی دشمن نسبت به اعتقادات و ارزش‌های مذهبی گفت: تقویت ارزش‌های اعتقادی سبب شکست دشمنان می‌شود چراکه اگر جامعه‌ای دارای اعتقادات مذهبی باشد به حدود الهی و ارزش‌های مذهبی خود پایبند و متعصب است.
حجت‌الاسلام جابر بانشی اقدامات برنامه‌ریزی شده دشمن در شیوع فساد و فحشا، ترویج مواد مخدر و اقدامات اقتصادی بر علیه نظام ما را در حال استمرار خواند و افزود: برای مقابله با اقدامات شوم دشمن باید تمام ابزارهای پیشگیری را به خدمت گرفت.
در ادامه این نشست احمد رحمانیان معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دستگاه قضایی و همکاری معاونت پیشگیری دادگستری این استان با آموزش و پرورش از توسعه طرح حضور قضات در مدارس و مراکز آموزشی خبر داد.
این گردهمایی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و اداره کل آموزش و پرورش این استان و با حضور مسئولان قضایی و آموزش و پرورش برگزار شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول