اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگان:

کارت معاینه پزشکی نیروهای پیمانکاری پارس جنوبی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگان گفت: صدور کارت معاینه پزشکی نیروهای پیمانکاری پارس جنوبی ضروری است.

کارت معاینه پزشکی نیروهای پیمانکاری پارس جنوبی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، زینب حسینی در جلسه هماهنگی برنامه‌های بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها با منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: توسعه و گسترش بهداشت در محیط‌های کارگاهی و کمپ‌های کارگری امری بسیار ضروری است و همه مسئولان باید در این راستا تلاش کنند.
وی افزود: منطقه ویژه پارس جنوبی نقش مهمی در رشد و توسعه شهرستان کنگان دارد و البته باید نسبت به بهداشتی کردن منطقه اقدامات لازم انجام شود و این نشست به منظور ارتقای سطح همکاری دوجانبه برگزار شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگان با اشاره به برنامه‌های بهداشتی در بخش صنعت نفت و گاز و مشکلات موجود خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بهداشتی در منطقه، دفع زباله‌های منطقه ویژه است که لازم است اقدامات مقتضی صورت گیرد و برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.
حسینی بر لزوم صدور کارت معاینه پزشکی نیروهای پیمانکاری شاغل در منطقه ویژه تاکید کرد و گفت: صدور این کارت‌ها الزامی است و این کارت تنها باید از طریق مراکز بهداشتی درمانی صادر شود و مراکز بهداشت و درمان صنعت نفت از صدور این کارت‌ها خودداری کنند.
وی همچنین از کارشناسان بهداشت منطقه خواست تا مجوزهای لازم برای وسایل حمل آب و یخ را از واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه دریافت کنند تا آب آشامیدنی آنها مشکلی نداشته باشد.
رئیس شبکه بهداشت کنگان با اشاره به لزوم رعایت مسایل بهداشتی در رستوران‌های مستقر در پارس جنوبی یادآور شد: مقرر شده که لیست وضعیت بهداشتی مراکز عرضه غذا ظرف 24 ساعت به تمام شرکت‌های منطقه اعلام شود و HSE منطقه ویژه بر اجرای این برنامه‌ها توسط شرکت‌ها نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد.
حسینی اضافه کرد: همچنین لازم است که با توجه به انجام مستمر نمونه‌برداری و آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی از مراکز آّب‌شیرین‌کن و یخ‌سازی فعال در منطقه به صورت هر 15 روز یکبار ،HSE  منطقه ویژه اطلاع‌رسانی کافی انجام دهد.
وی اذعان داشت: ضروری است که منطقه ویژه برای برگزاری مناسبت‌های بهداشتی با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشد و شبکه بهداشت نیز ضمن ارسال تمام مناسبت‌های بهداشتی در طول سال، دو ماه قبل از اجرای هر برنامه انتظارات خود را از HSE  منطقه ویژه اعلام کند، همچنین شبکه کنگان وضعیت بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در سطح منطقه را به HSE  منطقه ویژه گزارش دهد.
در این نشست، مسئولان اچ اس ای و بهداشت منطقه ویژه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و از همکاری و تعامل شبکه بهداشت تقدیر کردند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول