اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

شاهد افزایش تخلفات ساختمانی در اصفهان هستیم؛ شهرداری کنترل کند

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه در شهرها شاهد افزایش تخلفات ساختمانی هستیم، گفت: شهرداری‌ها باید جلوی این امر را بگیرند.

شاهد افزایش تخلفات ساختمانی در اصفهان هستیم؛ شهرداری کنترل کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت ‌در همایش آموزشی یک‌ روزه شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی استان اصفهان در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره شهر اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در زمینه چهره اسلامی شهرها، تلاش‌های بسیاری صورت گرفته اما کافی نیست.
وی با بیان اینکه یکی از کارهای موثر در سیاستگذاری مهم شهری موضوع عوارض است، ادامه داد: به راحتی می‌توان با عوارض، چهره شهر را بهبود و متحول کرد.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه با استفاده از عوارض باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد، تصریح کرد: در شهری که بافت فرسوده زیادی داشته باشد می‌توان با عوارض، بخشودگی و تخفیف برای دریافت صدور پروانه وضعیت شهر را متحول کرد.
صمصام شریعت با بیان اینکه با داشتن برنامه‌های استراتژیک شهری می‌توان برای محقق شدن این امر تلاش کرد، اضافه کرد: شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی استان اصفهان باید در مسیر قانونی حرکت کنند تا حرکت قوی و پایدار داشته باشند.
وی اضافه کرد: هیئت رسیدگی به حل تخلفات و بازرسی برای اعمال غیرعمد و ناشی از قوانین دید مشرفانه‌ای داشته باشند.
صمصام شریعت اظهار داشت: داشتن روحیه یکی از ویژگی‌های ساختمان‌های اسلامی است که متأسفانه برای پرداخت عوارض کم فضاهای مشاعی به حداقل می‌رسد.
وی با بیان اینکه بحث عوارض در شکل‌دهی ساختمان‌های شهری عامل موثری است، ادامه داد: این امر سبب جلوگیری از تخلفات ساختمانی می‌شود.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: موضوع مهمی که باید مد نظر شهرها باشد، استقبال از خدمات دولتی است که شاهد کاهش این امر هستیم.
وی خواستار پیگیری شهرداری‌ها در وصول عوارض ارزش افزوده و آلایندگی شد و ادامه داد: امسال عوارض ارزش افزوده افزایش یافته است.
صمصام شریعت خواستار شناسایی و استفاده از ظرفیت شهرها از سوی شهرداران و مسئولان استان شد و افزود: در برخی از شهرها مناطق نمونه گردشگری و واحدهای تجاری ایجاد شده است که درآمد پایداری را برای آن شهر ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: سخت‌گیری‌های متعدد برای احداث ساختمان‌های دولتی باید سبب برگشت اعتبارات به خزانه و عدم خدمت در شهر مربوطه‌ شود.
صمصام شریعت با بیان اینکه در شهرها شاهد افزایش تخلفات ساختمانی هستیم، گفت: شهرداری‌ها باید جلوی این امر را بگیرند.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایشی بیان داشت: افزایش آگاهی مسئولان مربوطه درباره قوانین، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن حقوق شهری و جلوگیری از عدم ارتکاب تخلف را می‌توان از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول