اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان:

سهم اصفهان از عوارض آلایندگی کافی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار اصفهان گفت: تأثیرپذیری 11 شهر از آلایندگی ذوب‌آهن، فولادمبارکه، پتروشیمی و پالایشگاه تشخیص داده شده است اما سهم اصفهان از این عوارض آلایندگی کافی نیست.

سهم اصفهان از عوارض آلایندگی کافی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل‌الله کفیل شامگاه گذشته در شورای اداری شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه محوریت برگزاری این دوره از شورای اداری شهرستان سرشماری نفوس و مسکن است، اظهار داشت: از ابتکارات دولت نهم و دهم تغییر دوره زمانی سرشماری از 10 سال به پنج سال بوده است.
وی با بیان اینکه عملیات گسترده‌ای در این ارتباط باید صورت گیرد که همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان را می‌طلبد، افزود: ستادهای11 گانه شهرستان شکل گرفته و ستاد مرکزی هم در آینده شکل می‌گیرد.
فرماندار اصفهان ادامه داد: معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری اصفهان به دو حوزه برنامه‌ریزی و فنی و معاونت برنامه‌ریزی و مالی و اداری تقسیم شده است.
وی بیان داشت: توزیع بودجه با تأخیر در سال جاری صورت گرفت که به همین منظور دستگاه‌های اجرایی فرصت کوتاهی برای اجرای پروژه‌های خود دارند.
کفیل در ادامه با اشاره به اینکه رنج خشکسالی شرایط را در حوزه‌های مختلف برای ما دشوار کرده است، تصریح کرد: اما در حوزه‌های دیگر اجرایی استان و شهرستان اصفهان به یک کارگاه عملیاتی تبدیل شده است.
 
سهم اصفهان از عوارض آلایندگی کافی نیست

وی با انتقاد از اینکه گزارش مدیران اجرایی از زبان دیگران بیان می‌شود، گفت: پیشنهادی که لازم است تمامی مدیران آن را اعمال کنند، حضور در شهرها و روستاها و مواجه میدانی با مردم است.
فرماندار اصفهان اظهار داشت: مدیران اقدامات غیر کارشناسی را از نزدیک مورد بازدید قرار دهند و هفته‌ای یک روز خارج از ساعت اداری را به کار اختصاص دهید.
وی با بیان اینکه سهم عوارض آلایندگی شهرستان اصفهان بر اساس ماده 123 برنامه پنجم در قالب تشکیل کمیته‌ای هم در استان تشکیل شده است اظهار داشت: محیط زیست در جلساتی که در این ارتباط تشکیل شد، راهکاری را اعلام کرد که بر اساس آن سهم تأثیرپذیری 11 شهر از آلایندگی ذوب‌آهن، فولادمبارکه، پتروشیمی و پالایشگاه تشخیص داده شده که سهم اصفهان کافی نیست.
 
اختلاف نظر در توزیع، اعتبار خشکسالی را به اصفهان نرسانده است

کفیل در ادامه افزود: مصوبه دولت که در 14 فروردین‌ماه سال جاری در مورد خشکسالی شرق اصفهان برای تخصیص اعتبار به شهرستان به تصویب رسید، هم‌اکنون برای توزیع آن اختلاف نظر وجود دارد و بر همین اساس هنوز این اعتبار به استان اصفهان نرسیده است.
وی بیان داشت: هزینه‌ای عمل کردن نظر ما در مورد صرف این اعتبار است و باید تمامی این اعتبار به کشاورزان تخصیص یابد که در این صورت تمامی تلاش مدیران باید برای جذب این اعتبار باشد.
فرماندار اصفهان به باز شدن آب رودخانه زاینده‌رود در آبان ماه اشاره کرد و گفت: با باز شدن آب شاهد کشت پاییزه کشاورزان در شرق هستیم.
وی بیان داشت: برگزاری انتخابات از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون 29 دوره انتخابات را با عزت و افتخار برگزار کرده‌ایم.
 
رضایت مردم برای حضور در انتخابات مهم است

کفیل رویکرد فرمانداری در ارتباط با انتخابات را در دو موضوع توصیف کرد و افزود: در وهله نخست به عنوان مجریان برگزاری اجازه نمی‌دهیم خللی در سلامت برگزاری آن ایجاد شود و بدون توجه به حاشیه‌ها این رویداد را برگزار می‌کنیم.
وی اضافه کرد: رویکرد دوم که برای ما بسیار مهم است مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بوده و در این راستا رضایت‌مندی مردم باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول