اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خبر داد:

تخفیف 50 درصدی برای پرداخت‌کنندگان اراکی عوارض شهرداری

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اراک از موافقت شورای اسلامی شهر اراک با پرداخت تخفیف 20 و 50 درصدی به متقاضیان دریافت پروانه ساختمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تخفیف 50 درصدی برای پرداخت‌کنندگان اراکی عوارض شهرداری
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  شهرداری اراک هرساله در پایان سال نسبت به ارائه تخفیف عوارض شهرداری به شهروندان اقدام می‌کرد که امسال با پیشنهاد شهردار و موافقیت اعضای شورای شهر این تخفیف‌ها بین دو نیمه اول و دوم سال اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر تمام پروانه‌های ساختمانی در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مشمول تخفیف 50 درصد تخفیف و مابقی بخش‌ها مشمول 20 درصد تخفیف خواهند شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: این تخفیف مواردی چون عوارض کسبی،  صدور پروانه ساختمانی و بدهی شهروندان پیرامون آراء کمیسیون ماده 100 و 77 را در بر می‌گیرد.
احمدی گفت: انتظار می‌رود شهروندان  به ویژه ساکنان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی از این امتیاز بهره لازم را برده و رفتارهای خود را قانونی کنند.
وی با اشاره به وجود 9 سکونت‌‌گاه غیر رسمی در شهر اراک بیان داشت: در 9 منطقه اراک سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ایجاد شده که اکثر ساختمان‌های این مناطق قول‌نامه‌ای بوده و ساکنان آنها هیچ کدام از مطالبات شهرداری را پرداخت نمی‌کنند، این در حالی است که امور شهری شهر با پرداخت عوارض شهری مردم اداره می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: شهر اراک با عقب‌ماندگی‌های فراوانی روبه‌روست که جبران این عقب‌ماندگی‌ها مشارکت تمام شهروندان را می‌طلبد.
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار داشت: شهر اراک یکی از شهرهای بزرگ آلوده کشور است که به منظور کاهش بخشی از این آلودگی‌ها طرح جامع کاهش آلودگی در سال 86 به تصویب رسید و به منظور اجرای آن 286 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که متاسفانه این طرح اجرایی نشده است.
وی گفت: نیروگاه حرارتی شازند به دلیل استفاده از سوخت مازوت به جای سوخت گاز با تولید روزانه 300 تن آلاینده سهم عمده‌ای در آلودگی هوای این شهر دارد که متاسفانه تاکنون تغییر سوخت این نیروگاه از مازوت به گاز صورت نگرفته و هیچ مسئولی این مسئله را دنبال نمی‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به شکایت شورای اسلامی شهر پیرامون این موضوع به کمیسیون اصل 90 و دادستان عمومی خاطر نشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اراک از هیچ کوششی برای پیگیری مطالبات مردم کوتاهی نکرده‌اند.
احمدی اظهار داشت: نمایندگان مجلس استاندار وکسانی که قرار است در سال آینده به عنوان نماینده مردم این شهر بر صندلی مجلس تکیه کنند باید با جدیت این موضوع  که خواسته به حق مردم است را پیگیری کرده و فکری به حال نیروگاه حرارتی شازند بکنند.
وی ادامه داد: افزایش فضای سبز شهر اراک یکی از مهم‌ترین بندهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک است اما متاسفانه به دلیل کمبود آب هم اکنون باغ‌شهرهای اراک در حال نابودی است.
رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: امروز باغ‌شهر اراک در حال تبدیل شدن به ساختمان‌هایی هستند که نه تنها کاربری مورد نیاز را ندارند بلکه این کاربری‌ها را نیز در محدوده خود ایجاد نکرده‌اند.
احمدی ابراز داشت: متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی اکثر باغ‌های سطح شهر اراک در معرض نابودی قرار گرفته‌اند که باید برای حفظ آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول