اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

برگزاری بیستمین اجلاس نماز مطلوب بود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: بدون تعارف و اغراق بیستمین اجلاسیه سراسری نماز به میزبانی بوشهر مطلوب برگزار شد.

برگزاری بیستمین اجلاس نماز مطلوب بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در آیین اختتامیه بیستمین اجلاسیه سراسری نماز در بوشهر اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب با محتوای مذکور به اجلاس بیستم نشاندهنده اهمیت و جایگاه اجلاس نماز است.
وی با بیان اینکه در ارتباط با نماز خیلی کار داریم که باید انجام دهیم، گفت: یک گروه تخصصی متشکل از طلبه‌های جوان با شیوه‌های جذاب در حال آموزش به جوانان برای جذب آنان به نماز هستند. تکریم نسل نو بسیار مهم است و ما باید با نماز بتوانیم سایر مشکلات را نیز حل کنیم.
رئیس ستاد اقامه نماز خاطر نشان کرد: تجلیل از جوانان برتر، عقد و ازدواج جوانان در مساجد یکی از شیوه‌های جذب آنان به سمت نماز است.
وی با تاکید بر تبلیغ و اطلاع رسانی در حوزه نماز اظهار داشت: مسئولیت دادن به جوانان در حوزه نماز ضروری است.قالب‌های خشک و بی محتوا و بی‌ارزش در اقامه نماز باید شکسته و روش‌های جدیدی ایجاد شود.
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مشکل ما در نماز مشکل جوهری است، گفت: طلبه‌ها وظیفه دارند عقاید دینی را تقویت کرده و در این زمینه باید اطلاع رسانی گسترده و مطلوب انجام شود.
قرائتی با بیان اینکه مساجد باید متحول شود، افزود: استانداران باید به روحانیون و امام جماعت مساجد دستور دهد علاوه بر اقامه نماز در ادارات، در مدارس نزدیک به آن اداره نیز نماز جماعت را برپا کنند.
وی با اشاره به اینکه در ترویج فرهنگ نماز باید از طلبه‌های جوان استفاده کنیم، اضافه کرد: در ستادهای اقامه نماز باید در کنار مسئولان پیشکسوت از طلبه‌های جوان استفاده کنیم.
رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اظهارات استاندار هرمزگان مبنی بر اینکه 350 روستای هرمزگان مسجد ندارند، بیان داشت: اگر این روستاها مسجد ندارند پس بودجه فرهنگی استان‌ها صرف چه مواردی می‌شود.
قرائتی گفت: برای جذب جوانان به مسجد باید از امام جماعت سرشناس و محبوب استفاده شود. شایسته نیست پس از 32 سال از پیروزی انقلاب هنوز روستاهایی در کشور باشند که مسجد ندارند، در این روستاها ابتدا باید مسجد سپس خانه عالم احداث شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول