اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر تأکید کرد:

برگزاری اجلاس نماز به صورت جهانی

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت:با توجه به اهمیت نماز در دین اسلام، اجلاس جهانی نماز نیز باید برگزار شود.

برگزاری اجلاس نماز به صورت جهانی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در حاشیه بیستمین اجلاس سراسری نماز در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی با حضور محققان و کارشناسان و شناسایی آسیب‌ها در ارتباط با عدم حضور جوانان در مساجد و اقدام برای رفع آنها نیز در دستور کار قرار گیرد.
صفایی بوشهری افزود: در طول 32 سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است در زمینه‌های نظری و نظریه‌پردازی اقدامات زیادی انجام شده است و اکنون دیگر زمان اجرایی کردن این نظریه‌هاست.
وی اضافه کرد: در حوزه نماز و مسجد مسائل بسیاری تعریف کرده‌ایم و اکنون باید برمبنای کارکارشناسی، دانش‌بنیان و حسب فرهنگ دینی پروژه‌های اجرایی گسترش فرهنگ نماز و غنی‌سازی مساجد اجرا کنیم.
صفایی بوشهری بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیام اجلاس بیستم نکاتی در مورد معرفت، اخلاق، عرفان و تاثیر نماز در فضای شخصی و اجتماعی و اثرگذاری مسجد در همگرایی، وحدت و تعالی روحی انسان فرمودند.
امام جمعه بوشهر گفت: جاذبه‌سازی مساجد برای حضور عموم بویژه‌ جوانان، حفظ آنان، گسترش و ارتقای سطح فرهنگ‌ دینی این قشر باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: برای تحقق این امر به نقشه راه نیاز داریم و زمانی که هدف مشخص می‌شود باید با ترسیم نقشه راه و ایجاد کرسی های نظریه‌پردازی و کارشناسی به این هدف بزرگ دست یابیم.
صفایی بوشهری با تاکید بر تدوین نقشه آمایشی مساجد اظهار داشت: از آنجا که در حالی برخی روستاها از چندین مسجد برخوردارند که برخی دیگر حتی یک مسجد نیز ندارند و بر همین اساس تهیه نقشه آمایشی احداث، تعمیر و تکمیل مساجد استان ضروری است.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: برگزاری همایش پیش اجلاس نماز و مسجد و تشکیل کمیته پیگیری مصوبات اجلاس برای نخستین بار در استان بوشهر انجام شده است و پیشنهاد می‌کنیم در کنار برگزاری اجلاس سراسری نماز، اجلاس‌های استانی نیز برگزار شود.
وی با بیان اینکه اجلاس بیستم تفاوت جوهری با اجلاس نوزدهم دارد، یادآور شد: این اجلاس مدعوین سطح بالایی دارد و همه در زمینه فرهنگ نماز و مسجد از اهل معرفت هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول