اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

راه‌اندازی شبکه مجازی قرآن و نماز در مدارس

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از راه‌اندازی شبکه مجازی قرآن و نماز در مدارس کشور خبر داد.

راه‌اندازی شبکه مجازی قرآن و نماز در مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه سراسری نماز در بوشهر اظهار داشت: شبکه مجازی برای آموزش قرآن راه اندازی شده و برای نماز هم در حال پیگیری هستیم. با راه‌اندازی شبکه مجازی قرآن هر مدرسه‌ای می‌تواند به صورت زنده برنامه‌های قرآنی را دریافت کند.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش آمادگی کامل برای ارائه نظرات به منظور کمک به آموزش و پرورش از تمام نهادهای کشوری را دارد.تا زمانی که مسجد از حرارت کافی برخوردار نباشد نمی‌توانیم به آن مقاصد مورد نظر برسیم.
وی تاکید کرد: هر جا روحانی فعالی حضور داشته باشد آن منطقه و مدرسه در تمام زمینه‌ها پیشرفت می‌کند. توجه به جایگاه مسجد و نماز تمام نیازهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی را پاسخ می‌دهد.
حاجی‌بابایی با بیان اینکه نظام هرچه موفقیت داشته به برکت وجود مساجد بوده است، اظهار داشت:‌ امروز در شرایط فعلی هم نیاز صد در صد به مساجد داریم.در تدوین سند تحول در آموزش و پروش جایگاه مناسبی را برای مدرسه و مسجد تعریف کردیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: براساس تعریف جدید دانش آموز نباید فقط در کلاس باشد و مربی پرورشی نیز باید بیرون از کلاس نیز دانش آموزان را آموزش دهد. مربی پرورشی باید علاوه بر کلاس دانش آموزان را به صورت تجمعی در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همچون نماز جماعت، نماز جمعه، دارالقرآن کریم و .... شرکت دهد.
وی همچنین گفت: امسال یک میلیون نفر شامل 900 هزار دانش آموز و 100 هزار معلم را به اردوی راهیان نور اعزام می‌کنیم که این امر از فعالیت‌های مهم فرهنگی ماست.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 100 هزار مدرسه، 12 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم در کشور اضافه کرد: هم اکنون 55 هزار نماز جماعت در مدارس کشور برگزار می‌شود و 20 هزار نمازخانه در مدارس کشور نیز در حال ساخت داریم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول