اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم خبر داد:

ایجاد مرکز ساماندهی کودکان خیابانی در قم

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم گفت: ایجاد مرکز کودکان خیابانی به ساماندهی جامعه در زمینه رفع کاستی‌های اجتماعی نسبت به کودکان است.

ایجاد مرکز ساماندهی کودکان خیابانی در قم
علی‌اکبر رضاخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت توجه به کودکان خیابانی و کودکان کار اظهار کرد: در سازمان بهزیستی استان قم، مرکزی با نام کودکان خیابانی، راه‌اندازی شده است که به شناسایی و جمع‌آوری کودکان کار و کودکان خیابانی می‌پردازد.
وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات نظیر مددکاری، مشاوره‌ و مهارت‌آموزی پس از جمع‌آوری این کودکان از سطح خیابان‌ها صورت می‌گیرد، افزود: در صورتی که خانواده کودک ساکن قم باشند، وی را تحویل خانواده داده و در صورت شهرستانی بودن خانواده کودک، وی را به واحد شهرستان بهزیستی تحویل داده تا از طریق واحد شهرستان، در مورد وی اقدام شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان قم با اشاره به فعالیت‌های پس از تحویل کودک به خانواده‌ی وی گفت: در برخی از موارد که تعداد آن هم کم نیست، خانواده‌ها دلیل ترک تحصیل، هنجارشکنی و خیابانی شدن فرزندان هستند و مرکز کودکان خیابانی در همین زمینه ارتباط‌هایی را با والدین و به طور کل با خانواده کودک، برقرار می‌کند.
وی با بیان اینکه پس از تحویل کودک نظارتی بر روند برخورد خانواده‌ها با کودک خیابانی وجود دارد، اظهار کرد: برای زیر کنترل قرار دادن والدین و خود کودک، مرکز کودکان خیابانی سازمان بهزیستی، اقداماتی را مورد نظر دارد که از تکرار موضوع کودکان خیابانی و کودکان کار جلوگیری شود.
رضاخو جمع‌آوری، طبقه‌بندی و ساماندهی این‌گونه کودکان با توجه به وضعیت سرپرست آنها و همچنین برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، انجام کارهای روان‌کاوی و بازپروری هویتیرا  از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند به کاهش مقوله کودکان خیابانی و کودکان کار کمک کند.
وی برنامه‌های سازمان بهزیستی در زمینه کمک به بهبود ناهنجاری‌های اجتماعی را مطلوب دانست و افزود: سازمان بهزیستی در زمینه کمک به جمع‌آوری کودکان خیابانی و کودکان کار، از کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست نگهداری کرده و تلاش می‌کند که جامعه از این معضل رهایی بخشد.
انتهای پیام/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول