اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل هلال‌احمر:

امکانات امداد و نجات در پایتخت متمرکز نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: امکانات و تجهیزات امداد و نجات در پایتخت متمرکز نمی‌شود بلکه سعی داریم در بین 30 استان کشور این تجهیزات و امکانات را متناسب با ظرفیت‌ها توزیع کنیم.

امکانات امداد و نجات در پایتخت متمرکز نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ظاهر رستمی صبح امروز در دومین مانور بزرگ امداد و نجات در اردبیل اظهار داشت: امکانات، آموزش نیروهای امدادگر و توانمند جمعیت هلال‌احمر نسبت به سال‌های گذشته توسعه یافته به طوری که اگر در زمان زلزله بم قادر نبودیم فاجعه رخ داده را با استفاده از امکانات و نیروی توانمند آموزش دیده به سرعت جمع و جور کنیم امروز با توسعه آموزش‌های مستمر و مورد نیاز زمینه این کار فراهم شده است.
وی بیان داشت: با بهره‌گیری از تجارب گذشته هم در حوزه تجهیزات و هم تخصصی کردن آموزش‌ها و تربیت نیروی انسانی قادر هستیم در سوانح و حوادث مختلف حضور موفق داشته باشیم.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به حضور داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر برای مقابله با حوادث اشاره کرد و افزود: امروز به قدری توانمند هستیم که جمعیت هلال‌احمر توان مدیریت حوادث و سوانح را دارد.
دبیر کل هلال‌احمر به سیاست استراتژیک جمعیت هلال‌احمر کشور اشاره کرد و بیان داشت: سیاست ما این است که در سه سال و تا سال 91 هر سال به اندازه 10 سال قبل از آن امکانات و تجهیزات در اختیار استان‌ها قرار دهیم تا در پایان دولت دهم بتوانیم به اندازه 30 سال قبل کمک نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به استان‌ها کرده باشیم.
این مسئول تصریح کرد: آماده هستیم به هر میزانی که استان اردبیل درخواست کند اعتبار عمرانی و تجهیزاتی در اختیار این استان قرار دهیم تا در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ناوگان حمل و نقل امدادی نوسازی شده باشد.
رستمی در ادامه بیان داشت: قرار نیست تمام امکانات را در پایتخت متمرکز کنیم در حالی که 30 استان دیگر کشور از حوادث و بلایای مختلف در طی سال رنج می‌برند ،که عادلانه به نظر می‌‌رسد امکانات و تجهیزات را عادلانه تقسیم کنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیرکل هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در یک سال آینده با واگذاری‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل امدادی و کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان اعم از آمبولانس، خودروهای نجات، موتورسیکلت و سیستم‌های مخابراتی و مکانیزه مشکلی در استان اردبیل در این ارتباط نخواهیم داشت.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول