اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

خدمت به وقف، خدمت به قرآن است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: خدمت به وقف، خدمت به قرآن، اهل‌بیت (ع) و مردم است.

خدمت به وقف، خدمت به قرآن است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی محمدی امروز در نشست مشترک مدیران و کارشناسان امور خیریه و ثبت اسناد و املاک استان فارس اظهار داشت: امانت‌داری، راستگویی و صداقت از جایگاه ویژه‌ای در اسلام برخوردار است.
محمدی خاطرنشان کرد: اگر در اجرای حفظ سند مالکیت موقوفات از ضوابط و مقررات قانونی استفاده شود هیچ‌کس قادر به دست‌درازی و سوء استفاده از اسناد موقوفه نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه امانت‌داری واقف و موقف به عهده مردم است، افزود: از درآمد موقوفات باید برای نیت واقف که کمک به بی‌بضاعت‌ها، یتیمان و دیگر وصایای عامل خیر باید استفاده شود.
نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: آثار زیان‌بار بی‌توجهی به وقف در دنیا و آخرت برای کسانی که توجهی به این امر خیر نکرده‌اند پدیدار می‌شود.
محمدی با تاکید بر اینکه خدمت به وقف، خدمت به قرآن، اهل‌بیت (ع) و مردم است گفت: استان فارس با داشتن بقاع متبرکه و موقوفات فراوان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.
وی اضافه کرد: توجه به موقوفات از وظایف قانونی و شرعی بوده و نیاز به توجه ویژه دارد.
در ادامه مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس در این جلسه طی سخنانی ابراز داشت: در راستای هم‌اندیشی اداره کل ثبت اسناد و املاک با اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس تا کنون هشت جلسه تشکیل شده است.
عبدالحسین بانشی خاطرنشان کرد: در سال 90 تقاضای 6 هزار و 221 پذیره سند و 28 مورد صدور ماکت صادر شده است که صدور 377 سند مالکیت برای رقبات و موقوفه نیز از دیگر فعالیت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک است.
وی اضافه کرد: بیشترین حجم صدور املاک موقوفه در لارستان، کازرون، جهرم و آباده بوده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه همایش نشست مشترک مدیران و کارشناسان امور خیریه و ثبت اسناد و املاک استان فارس گفت: در گذشته پلاک‌های وقفی مورد تعرض و طمع قرار گرفته که با تمهیدات صورت گرفته این معضل به حداقل رسیده است.
حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده اضافه کرد: باید با نشست‌های مشترک و متعدد با اداره کل ثبت اسناد و اوقاف و امور خیریه فارس موضوع‌های استیفای حق و موقوفات مورد توجه ویژه قرار گیرد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول