اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار محمودآباد:

بالاترین استراتژی جمهوری اسلامی جلب اعتماد مردم است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار محمودآباد گفت: بالاترین استراتژی نظام جمهوری اسلامی جلب اعتماد حداکثری مردم است.

بالاترین استراتژی جمهوری اسلامی جلب اعتماد مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، همایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 این شهر بعدازظهر امروز با حضور معاون فرماندار، مسئولان اجرایی و مأموران شرکت‌کننده در دوره آموزشی این سرشماری و همچنین اعضای شوراها و دهیاران در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد.
معاون فرماندار محمودآباد با تقدیر از وقت‌شناسی و حضور به موقع مأموران سرشماری امسال گذری به تاریخچه آمار و سرشماری اشاره کرد و گفت: در گذشته بسیار دور در بحث آماری، دولت‌ها برای اخذ مالیات،آمار سربازان، امور کشورداری و امور سیاست به آمار و ارقام مراجعه می‌کردند.
فرج‌الله زارع تصریح کرد: برخی از مورخان معتقدند نخستین دوره آمارگیری در ایران به دوره صدارت میرزا حسن خان سپهسالار در دوران حکومت ناصر‌الدین شاه بر می‌گردد و نخستین سرشماری قانونی و رسمی در سال 35 شمسی انجام گرفت که هر 10 سال نیز این سرشماری تکرار می‌شود.
زارع شروع سرشماری را با فرمان رئیس جمهور دانست و گفت: با اعلام رئیس جمهور همه دستگاه‌ها و ادارات کشور موظف و مکلف به همکاری همه‌جانبه با مراکز آمار هستند که در کشور با مرکز آمار، در استان‌ها با معاونت برنامه‌ریزی استانداری‌ها و در شهرستان‌ها با فرمانداران این همکاری و تعامل صورت می‌پذیرد.
معاون فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: از سال 85 و بنا به تصویب مجلس شورای اسلامی هر پنج سال این سرشماری انجام می‌شود تا برنامه‌ریزی‌ها به‌روزتر و بهتر صورت پذیرد.
زارع آمار و سرشماری را چشم و چراغ برنامه‌ریزی کشور دانست و افزود: نمی‌شود به برنامه‌ریزی فکر کرد و به آمار نیندیشید و به واقع پیشقدم هر برنامه آمار و اطلاعات مبتنی بر دقت و صحت است و این واقعیت در زندگی روزمره ما نیز لحاظ می‌شود.
وی ادامه داد: اهمیت آمار آنقدر زیاد است که دنیای جدید را دنیای آمار و اطلاعات می‌نامند و اصولا بنیان و زیربنای هر نظام فعال فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آمار دقیق و قابل اتکا است.
معاون فرماندار محمودآباد آمار را علم ارزیابی گذشته و برنامه‌ریزی آینده دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم دولت‌ها و حکومت‌ها را با هم مقایسه کنیم این مبنای آماری است که به ما کمک می‌کند و می‌توان گفت که بدون آمار برنامه‌ریزی معنایی ندارد و در واقع آمار چشم و چراغ روشنی است برای برنامه‌ریزی مدیران کشور.
زارع همچنین کسانی که اهل برنامه‌ریزی هستند را موفق دانست و گفت: در عصری که هر روز در آن یک نبوغ بشری و تولید علم در حال انجام است آمار و اطلاعات نقش و جایگاه مهمی دارد و امروزه در تامین منافع ملی زمانی قادر به برنامه‌ریزی مناسب برای توزیع عادلانه منابع مالی و خدمات دولتی هستیم که نتیجه درستی از سرشماری گرفته باشیم.
این مسئول در ادامه خطاب به مأموران سرشماری بیان داشت: سعی کنید با سعه صدر و برخورد مناسب با مردم آمار دقیق و صحیح را در یافت کنید و در مواجهه با افرادی که در ارائه آمار و اطلاعات با شما همکاری نمی‌کنند برخورد نامناسب نداشته باشید چرا که معتقدم مقداری از این مشکل برمی‌گردد به دولت‌های گذشته و این باعث شد که مردم دولت‌گریز باشند.
زارع دعوت از شوراها و دهیاران برای کمک به تنویر افکار عمومی در محل خدمتشان دانست و تصریح کرد: باید از همین الان با آگاهی بخشی به جامعه هدف آنها را به سمت همکاری مناسب با مأموران سرشماری سوق دهید.
وی ادامه داد: در واقع اگر سرشماری موفقی نداشته باشیم شهرستان از آن متضرر می‌شود و حق مردم ضایع خواهد شد که اگر این شد همه ما مقصریم و شما مأموران سرشماری وظیفه خطیری در این خصوص دارید که با همکاری دهیاران و شوراها با مراجعات متعدد و برخورد جذبی این آمار و اطلاعات را به صورت صحیح و دقیق دریافت کیند.
معاون فرماندار محمودآباد سه اصل خوشرویی، خوشگویی و خوشخویی را برای مأموران سرشماری امسال ضروری دانست و افزود: بالاترین استراتژی نظام جمهوری اسلامی جلب اعتماد حداکثری مردم است به این دلیل که مردم پایه و اساس کار هستند و باید شما به عنوان نمایندگان ما در برخورد با مردم جذب حداکثری و احساس رضایتمندی را در کارتان سرلوحه قرار دهید.
زارع در پایان همکاری و مشارکت مردم را به عنوان اصلی بسیار مهم تلقی کرد و ابراز امیدواری کرد: آنچه مدنظر ماست دقت و صحت آمارگیری است که امیدواریم با تعامل خوب مردم مومن و با اصالت محمودآباد و جای جای کشور با مأموران سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 این مهم تحقق یابد.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول