اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی فارس با ستاره کاشانی تیم ملی والیبال ایران:

غفور: خوشحالم که پاسخ اعتماد ولاسکو را دادم

خبرگزاری فارس: ستاره جوان و کاشانی تیم ملی والیبال ایران گفت: همه تلاشم پاسخ دادن به اطمینان سرمربی تیم ملی برای بکارگیری من در ترکیب ثابت تیم ملی والیبال در بازی نهایی بود و خوشحالم که توانستم جواب اعتماد ولاسکو را با بازی خوب خودم بدهم.

غفور: خوشحالم که پاسخ اعتماد ولاسکو را دادم
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شاید تا پنج سال قبل کمتر کسی باور می‌کرد که یک جوان بی‌ادعا ولی سختکوش از شهر کاشان و دیاری که‌ سال‌ها خبری از والیبالش نبود به یکباره با حضور تیم والیبال باریج اسانس کاشان در لیگ دسته اول والیبال کشور تبدیل به مهره‌ای تعیین‌کننده در رده‌های مختلف والیبال ملی شود.
آری تنها نیم دهه برای این سرو قامت کاشانی زمان نیاز بود تا با حرارت حمایت مردمان کویر که با پتک اعتماد به نفس و دمیدن صور توکل در وجودش نیز همراه شده چون فلزی آبدیده به هیبت بازیکنی با تجارب و توفیقات متعدد بین‌المللی درآید.
اما هیچ کدام از این موفقیت‌ها نتوانست اسب تیزپای اراده‌اش را لگام بی‌انگیزگی زند نه مقام نایب قهرمانی نوجوانان جهان، نه عنوان بهترین زننده سرویس جام جهانی جوانان والیبال و نه لقب پدیده لیگ برتر والیبال کشور هیچکدام قادر نبودند سدی بر دریای خروشان انگیزه این برنای کاشانی شوند.
امیر غفور شاید تا چند روز پیش نامی ناآشنا برای کسانی که از دیار کویر نبودند و دنیای توپ و تور را تعقیب نمی‌کردند بود اما حال باورش کمی مشکل است که فردی عاشق ایران امضاکننده سند قهرمانی تیم والیبال میهنش را که با شکستن دیوار چین توسط آبشار این امیر کاشانی رقم خورد از یاد ببرد.
سزوار دیدیم تا به ویروس فراموشی و آفت روزمرگی دچار نشده‌ایم گفت‌وگویی صمیمی با جوان آتیه‌دار کاشانی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران ترتیب دهیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:
* فارس: ‌ابتدا تبریک خبرگزاری فارس را به مناسبت کسب نخستین مقام قهرمانی بزرگسالان آسیا را پذیرا باشید.
غفور: من هم متقابلا به شما و ملت بزرگوار ایران این قهرمانی را تبریک می‌گویم.

* فارس: از بازی فینال بگویید.
غفور: شیرینی قهرمانی در آسیا، برای نخستین بار آن هم برای من که کم سن و سال‌ترین بازیکن تیم بودم قابل بیان نیست... آرزوی قهرمانی در آسیا سال‌ها بود در والیبال محقق نشده بود و با توجه به جنگ روانی که چینی‌ها با اتکا به شکست ما در لیگ جهانی قبل از بازی به راه انداخته بودند به این پیروزی لذت انتقام از چین نیز افزوده شده بود.

* فارس: هیچوقت فکر می‌کردید پس از چند مسابقه نیمکت‌نشینی و ورود به عنوان بازیکن جایگزین در بازی فینال به یکباره بازیکن ثابت شوید و سپس با بازی بی‌نظیر خود به عنوان عامل اصلی قهرمانی مطرح شوید؟

غفور: استفاده از بازیکنان تنها به نظر سرمربی تیم بستگی دارد اما خوشحالم که پاسخ اعتماد ولاسکو را دادم و از بابت اینکه در میان نام‌های بزرگی که همگی بازیکنان برجسته‌ای هستند سرمربی تیم به من میدان داد از ایشان سپاسگزارم.

* فارس: برای نخستین بار حضور در سالن آزادی و بازی کردن در مقابل دیدگان 12 هزار نفر ایرانی چه حس و حالی داشت؟
غفور: بازی کردن در حضور سیل مشتاق تماشاگرانی که با تمام وجود برای پیروزی تیم ملی تشویق می‌کردند و حضور تماشاگران زیادی که در پشت درب سالن مانده بودند وظیفه تک‌تک بازیکنان را سنگین‌تر می‌کرد و خصوصا من که برای نخستین بار به عنوان جوان‌ترین بازیکن تیم توانستم در موفقیت تیم ملی کشورم نقشی ایفا کنم‌.
لطف خداوند بود که نخستین تجربه حضورم در تیم ملی بزرگسالان همراه با نخستین قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در جام ملت‌های آسیا مصادف گردید.

* فارس: نهایت آرزویت در والیبال چیست؟
غفور: یکی از آرزوهایم این است که بتوانیم در والیبال بزرگسالان همچون والیبال در رده‌های نوجوانان و جوانان بر سکوی افتخار جهان بایستیم.

* فارس: الگوی ورزشی‌ات در والیبال کیست؟

غفور: در والیبال داخلی بازی آقای بهنام محمدی را خیلی دوست داشتم.

*‌ فارس: و خارجی؟
غفور: من بازی آقای میرکویچ را خیلی می‌پسندم.

* فارس: فصل آتی لیگ برتر را در کدام تیم حضور خواهید داشت؟

غفور: برای این فصل هنوز قراردادی ثبت نکرده‌ام و چند پیشنهاد از تیم‌های باشگاهی داخلی و حتی خارجی نظیر کشورهای ایتالیا و صربستان نیز داشته‌ام ولی در وهله اول به تیم شهرستانم، باریج اسانس کاشان فکر می‌کنم و امیدوارم در فصل آینده نیز برای این تیم به میدان بروم.

* فارس: ‌وضعیت آسیب‌دیدگی شما در چه وضعیتی قرار دارد؟
غفور: قبل از شروع تمرینات تیم ملی با متخصصان زیادی مشورت کردم که عده‌ای از آنان نیز از حضورم در مسابقات ملی ممانعت می‌کردند و خواستار عمل زانویم بودند اما پزشک تیم ملی از انجام عمل منعم کرد و با دادن تمرینات خاص روز به روز بهبود یافتم که نتیجه آن هم حضور در جام جهانی جوانان و جام ملت‌های آسیا بود و امیدوارم با انجام تمرینات مربوط در طول فصل دچار مشکل نشوم.

* فارس: و سخن آخر؟
غفور: از پدر، مادرم و تمام مربیانی که در طول این چند سال مرا حمایت کردند و توانستم جواب اعتمادشان را بدهم تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول