اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس مطرح شد

مهار بیماری‌های واگیردار با ترویج کیف سلامت

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل در مهار بیماری‌های واگیردار در این واحدها، ترویج فرهنگ استفاده از کیف سلامتی شخصی در جامعه است.

مهار بیماری‌های واگیردار با ترویج کیف سلامت
علی پارسا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تحت یک برنامه با عنوان تشدید کنترل بهداشتی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با شعار "کیف سلامتی من، راز تندرستی من" این مراکز را مورد بازدید قرار داد.
وی بیان داشت: در یک طرح هماهنگ و سراسری آرایشگاه‌های شهرستان اصفهان به طور ضربتی مورد کنترل و بازدید بهداشتی قرار گرفت که در این رابطه پنج واحد صنفی متخلف به تعزیرات معرفی شده و از پنج واحد صنفی دیگر نیز لوازم مشترک و عمومی جمع‌آوری شد.
مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تصریح کرد: در بازرسی‌های صورت گرفته، خدمات این واحدها مورد بازدید قرار گرفت و وضعیت بهداشتی آنها از نزدیک بررسی و آموزش‌ها و تذکرات لازم به متصدیان ارائه شد.
وی با تاکید بر اهمیت و حساسیت رعایت موازین بهداشتی در آرایشگاه‌ها اعم از زنانه و مردانه تصریح کرد: شهروندان در واقع با تهیه این کیف، سلامتی خود و فرزندانشان را تضمین ‌می‌کنند.
مدیر مرکز بهداشت شماره دو اصفهان گفت: عمل آرایش در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با ایجاد خراش‌های پوستی و زخم‌های سطحی روی ناحیه سر، صورت و گردن افراد همراه است که در صورت استفاده از وسایل مشترک، بیماری‌های واگیردار نظیر ایدز و هپاتیت B و C به راحتی از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می‌شود و به همین منظور این برنامه ضربتی برای ایجاد حساسیت در شهروندان عزیز نسبت به اهمیت کیف سلامت به اجرا درآمد.
وی اضافه کرد: آرایشگران موظفند پیش از آغاز هر آرایش دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون شسته و وسایل آرایش را در مقابل چشمان مشتریان ضدعفونی کنند.
پارسا با اشاره به اینکه استفاده از هر وسیله نوک‌تیز یا برنده به صورت مشترک موجب انتقال بیماری از فردی به فرد دیگر می‌شود، گفت: استفاده از پنبه الکل برای ضدعفونی وسایل آرایشگری اطمینان‌بخش نیست و توصیه می‌شود شهروندان از کیف سلامتی شخصی استفاده کنند.
وی گفت: متصدیان آرایشگاه‌ها لازم است وسایل فلزی را در مقابل دیدگان مشتری به مدت 30 ثانیه در معرض شعله مستقیم قرار دهند و برای ضدعفونی کردن وسایل پلاستیکی آرایشگری نیز استفاده از محلول ضدعفونی استاندارد دکدنکس و گلوتارالدئید بهترین راه حل است.
پارسا اظهار داشت: در منطقه زیر پوشش مرکز بهداشت شماره دو اصفهان تعداد 972 آرایشگاه زنانه و 686 آرایشگاه مردانه وجود دارد.
وی بیان داشت: ضدعفونی کردن وسایل آرایشگاه‌ها اطمینان‌بخش نیست و باید شهروندان از کیف سلامتی شخصی استفاده کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول