اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مسئول دامپزشکی جنوب کرمان:

بهترین راه مقابله با بیماری‌ها آگاهی است

خبرگزاری فارس: مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: آگاهی از بیماری‌ها، بهترین راه مقابله با آنهاست و در این راستا باید بیش از پیش تلاش شود.

بهترین راه مقابله با بیماری‌ها آگاهی است
اکرم بحرینی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: آموزش و ترویج علاوه بر افزایش سطح دانش جامعه و تربیت افراد با مهارت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های تخصصی مهم‌ترین و مؤثرترین اقدام در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود: در همین راستا برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای مخاطبان در بخش‌های مختلف از جمله دامداران، مرغداران، قصاب‌ها و... از مهم‌ترین وظایف دامپزشکی در کنترل و پیشگیری بیماری‌ها است.
بحرینی‌پور خاطرنشان کرد: شرکت در دوره‌های آموزشی توجه و به کارگیری توصیه‌های ارائه شده در این دوره‌ها و نیز استفاده از مطالب آموزشی مندرج در مواد کمک آموزشی شامل نشریه، بروشور و... می‌تواند نقش مهمی در کنترل و پیشگیری بیماری‌های انگلی و واگیر دامی، بیماری‌های مشترک انسان و دام و تامین بهداشت و سلامت جامعه داشته باشد.
مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان گفت: آگاهی از بیماری‌ها بهترین راه مقابله با آنهاست و در این راستا باید بیش از پیش تلاش شود.
بحرینی‌پور تصریح کرد: اداره آموزش و ترویج در ادارات کل دامپزشکی عهده‌دار این وظیفه خطیر است که علاوه بر نیازسنجی آموزشی دامپزشکی و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه در راستای تامین منابع و مواد کمک آموزشی اقدام می‌کند.
وی بیان داشت: در این اداره ضمن نیازسنجی ترویجی برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری دوره‌های ترویجی انجام می‌شود.
بحرینی‌پور گفت: تهیه و تنظیم طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی و اقدامات لازم برای تصویب و اجرای طرح‌های مربوطه نیز بر عهده اداره آموزش و ترویج در ادارات کل دامپزشکی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول