اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرشرکت غله منطقه 8 آذربایجان غربی اعلام کرد:

خرید 530 میلیارد ریالی گندم در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت غله و خدمات منطقه 8 آذربایجان غربی گفت: امسال به میزان 530 میلیارد ریال گندم از گندمکاران آذربایجان غربی خریداری شده است.

خرید 530 میلیارد ریالی گندم در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد هوشمند ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت غله و بازرگانی دولتی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر خرید گندم از گندمکاران آذربایجان غربی به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه 20 شهریورماه پایان خرید گندم در آذربایجان غربی تعیین شده بود، تصریح کرد: خرید گندم از گندمکاران تا 7 مهر ماه تمدید شد.
این مسئول با اشاره به میزان خرید گندم از گندمکاران، افزود: امسال 153 هزار و 561 تن گندم از گندمکاران خریداری شده است که از این میزان 66 هزار و 924 تن توسط شرکت غله، 60 هزار تن توسط کارخانه‌های آردسازی، 15 هزار تن واحد‌های تولید خوراک دام و طیور و 86 هزار و 637 تن توسط مباشران خریداری شده است.
جوادی با اشاره به کیفیت گندم خریداری شده در استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: 144 هزار و 356 تن از گندم خریداری شده از گندمکاران دارای سن‌زدگی صفر تا دو درصد و 9 هزار و 25 تن آن دارای سن‌زدگی بالای دو درصد بودند.
وی با بیان اینکه خرید گندم از گندمکاران رتبه 11 کشور را داریم،‌ گفت: کل موجودی و ذخیره گندم امسال 450 هزار تن است که کفاف یک و نیم سال آینده استان را دارد.
این مسئول با اشاره به مصرف گندم در شش ماه نخست سال جاری و مقایسه آن با سال‌های گذشته، اظهار داشت: در شش ماه نخست سال جاری 122 هزار و 958 تن گندم از گندمکاران خریداری شده است که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 218 هزار و 609 تن بود.
جوادی با بیان اینکه بورس گندم کشور راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس فروش گندم برای صادرات از طریق بورس انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول