اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت غله استان زنجان خبر داد:

افزایش فضای ذخیره‌سازی گندم در زنجان تا 567 هزار تن‌

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت غله ‌زنجان گفت: با تلاش مسئولان کارخانجات آرد سازی فضای ذخیره‌سازی گندم این استان ‌در سال‌جاری به بیش از 567 هزار تن می‌رسد.

افزایش فضای ذخیره‌سازی گندم در زنجان تا 567 هزار تن‌
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پرویز خالقی ظهر امروز در نشست مشترک با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: این شرکت با برگزاری جلسات متعدد و کار کارشناسی، کارشناسه‌ناترین قیمت نان را در کشور اعلام کرده است.
وی، خاطر نشان کرد: تعامل دولت و همکاری بخش خصوصی در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گندم و آرد بسیار خوب بوده و مثال‌زدنی است.
مدیر عامل شرکت غله استان زنجان یادآور شد: جلسه مذکور به منظور هماهنگی و تعاملات هر چه بیشتر در بین مسئولان و مدیران کارخانجات آرد سازی برگزار شده است.
وی، تصریح کرد: قیمت مصوب نان اعلام شده رضایت مسئولان، مردم و حوزه نانوایان را به دنبال داشته است.
خالقی همچنین در ادامه با اشاره به نرخ رشد کیفیت نان دراستان زنجان در بهار 90، اضافه کرد: استان زنجان با تلاش مسئولان ذیربط توانسته است به بیشترین رشد نرخ کیفیت نان در کشور دست یابد.
لازم به ذکر است، بنا به گفته مدیر عامل شرکت غله استان زنجان قبل از پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران فقط 8 هزار تن ظرفیت ذخیره سازی در استان زنجان وجود داشته است.
لازم به ذکر است، در حال حاضر و پس از افتتاح 75 هزار تن سیلوی فلزی استاندارد از ابتدای سال، فضای ذخیره‌ای گندم در استان زنجان به 225 هزار تن فضای استاندارد و 170 هزار تن فضای ذخیره موقت رسیده است.
همچنین در سال‌جاری طرح توسعه سیلوی زرین پیمان خدابنده با افزایش ظرفیت به میزان 40 هزار تن فضای استاندار گندم و همچنین سیلوی فلزی دیگری با ظرفیت ذخیره سازی 35 هزار تن گندم در شهرستان ابهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
سیلوهای مذکور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های مالی بانک‌های عامل استان زنجان در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با رعایت آخرین استانداردهای لازمه ساخته شده‌اند.  
همچنین با افتتاح یکی از بزرگترین سیلوهای بتنی بخش خصوصی کشور در بخش بزینه رود شهرستان خدابنده فضای ذخیره گندم به بیش از 560 هزار تن می رسد، که این مقدار فضا بیش از 3 برابر مصرف گندم و 1.5 برابر حداکثر تولید فعلی گندم استان است.
گفتنی است، این سیلو دارای 14 کندو با ظرفیت هر کدام بیش از 7 هزار تن و با اشتغال‌زایی 25 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر به صورت غیر مستقیم است.
در ادامه این جلسه حمید صدری سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به بحث صادرات گندم و آرد اشاره و از کارخانجات آرد سازی استان خواست با ایجاد رقابت سالم در عرصه تولید آرد بر مبحث مهمی همچون کیفیت و صادرات آرد توجه بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول