اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت سمنان:

صادرات سمنان امسال به 150 میلیون دلار می‏رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد: هدف‏گذاری شده است تا در سال 90 صادرات استان سمنان به 150 میلیون دلار افزایش یابد.

صادرات سمنان امسال به 150 میلیون دلار می‏رسد
رسول منصوری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان با اشاره به اعزام هیئت تجاری ایران به بلاروس با پیگیری‏های سمنان اظهار داشت: هیئت تجاری اعزامی به کشور بلاروس متشکل از 16 نفر از چهار استان مختلف کشور بود.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف سازمان توسعه تجارت ایران این است که تجار و بازرگانان برای شناخت بیشتر از کشورهای مختلف در قالب هیئتی به این کشورها اعزام شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: مهم‏ترین هدف اعزام هیئت تجاری به کشور بلاروس نیز بازاریابی و شناخت این کشور بود.
منصوری با بیان اینکه در حال حاضر برخی صنایع استان سمنان صادراتی انجام می‏دهند که در آمار صادرات این استان محسوب نشده است، گفت: برنامه کارگروه این است که کل صادرات استان سمنان جمع‏بندی و به نام این استان ثبت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری، حجم صادرات استان سمنان 42 میلیون دلار ثبت شده است.
منصوری همچنین با اشاره به حجم واردات استان سمنان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری میزان واردات استان سمنان 200 میلیون دلار بوده است.
وی ضمن تقدیر از سفیر ایران در کشور بلاروس اضافه کرد: سفیر ایران تمام اطلاعات مورد نیاز کشور بلاروس را در اختیار هیئت اعزامی قرار داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: باید دو هدف عمده را در کشور بلاروس مورد پیگیری قرار دهیم که یکی صادرات و دیگری سرمایه‏گذاری مشترک است.
منصوری ادامه داد: اعزام هیئت‏های تجاری به چند کشور برای سال 90 پیش‏بینی شد که تاکنون این هیئت‏ها به دو کشور بلاروس و لهستان اعزام شده‏اند.
وی افزود: برای سه ماهه سوم سال، اعزام هیئت تجاری به کشور تاجیکستان و همچنین برای سه ماهه چهارم، اعزام هیئت به کشور ترکیه را در برنامه قرار داده‏ایم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول