اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد:

افزایش 12 درصدی صادرات فرش ایران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سال جاری شاهد افزایش 12 درصدی صادرات فرش دستباف از نظر ارزش هستیم.

افزایش 12 درصدی صادرات فرش ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه فیصل مرداسی ظهر امروز در حاشیه جلسه میز کشوری فرش دستباف که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: سیاست دولت در حمایت از تولید فرش دستباف بحث تامین خواسته به حق قالیبافان است.
وی تصریح کرد: تا قبل از سال گذشته چند سال بود قوانین قدیمی داشتیم که خدمات درمانی و بازنشستگی و حقوق کامل کارگری را شامل نمی‌شد که با حمایت دولت از دی ماه سال 89 بحث فعال شدن بیمه قالیبافی با دفترچه خدمات کامل و بیمه کامل قالیبافان اجرا شد.
این مسئول افزود: در حال حاضر قانون جدید در زمینه بیمه قالیبافان در حال اجراست و برای این منظور از قالیبافان آزمون قالی بافی انجام می‌شود و سپس بیمه می‌شوند.
مرداسی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 200 هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند هستند و این میزان تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: تا پایان برنامه 5 ساله پنجم توسعه نیز قالیبافان فعال شناسایی و بیمه می‌شوند.
این مسئول به تعداد کل قالیبافان اشاره کرد و گفت: رقم دقیق و به روز قالیبافان را نداریم چرا که در سرشماری دو دوره گذشته قالیبافان سرشماری نشده بودند و در حال حاضر بر اساس بررسی‌ها یک میلیون نفر قالیباف در سطح کشور فعالیت دارند.
مرداسی با اشاره به افزایش صادرات فرش از کشور در سال جاری، افزود: در سال جاری در زمینه صادرات فرش شاهد افزایش 12 درصدی از نظر ارزش و افزایش چهار درصدی از نظر وزن هستیم.
وی با بیان اینکه در سال جاری 600 میلیون دلار صادرات فرش از کشور انجام گرفته است،‌ گفت: تا پایان سال جاری 182 میلیون دلار باید صادرات فرش انجام دهیم.
این مسئول با بیان اینکه برای تحقق برنامه‌ها در زمینه صادرات باید فعال‌تر باشیم، اضافه کرد: در حال حاضر 30 درصد برنامه‌ها محقق شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول