اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود به بازارهای صادراتی کشورهای عراق و حاشیه خلیج‌فارس؛

صادرات گز از چهارمحال ‌و‌ بختیاری 40 برابر افزایش می‎یابد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‎شود میزان صادرات گز از این استان در آینده‌ای نزدیک حدود 40 برابر افزایش یابد.

صادرات گز از چهارمحال ‌و‌ بختیاری 40 برابر افزایش می‎یابد
مریم کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: شناسایی ظرفیت‌‌های موجود در هر استان زمینه را برای سرمایه‌گذاری و رشد و توسعه فراهم می‎کند.
وی وجود باغات بادام را یکی از پتانسیل‌های مهم این استان برشمرد و گفت: نبود تعداد مناسب از صنایع تبدیلی بادام سبب می‎شود که این استان همه ساله ارزش افزوده زیادی را در این بخش از دست بدهد.
کریمی تولید گز در این استان را یکی دیگر از مزایای این استان عنوان کرد و گفت: وجود بادام فراوان در استان نیز زمینه مناسبی را برای تولید گز با مغز بادام فراهم می‌آورد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید برای رشد و توسعه این دو صنعت طراحی و اجرای استراتژی مناسبی اتخاذ کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد خوشه‌های صنعتی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های توسعه صنایع به ‌ویژه صنایع کوچک و متوسط است، گفت: واحدهای گزسازی استان چهارمحال و بختیاری مجموعه بنگاه‌هایی هستند که در شهر بلداجی تجمیع و تولیدات مشترک داشته و فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک دارند.
کریمی تصریح کرد: بر همین اساس این شرکت به‌عنوان متولی خوشه‌های صنعتی در سطح استان، با به‌کارگیری عامل توسعه و حمایت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط استان، بستر رشد و توسعه خوشه صنعتی گز بلداجی را فراهم آورده است.
وی اضافه کرد: افزایش ارزش اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات، گسترش اعتماد و ارتقای سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی از جمله مزایای توسعه خوشه صنعتی گز بلداجی است.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاوردهای مهم خوشه صنعتی گز بلداجی در این استان گفت: بکارگیری BDS‌های عامل توسعه کسب و کار بازرگانی، طراحی بسته‌بندی، خدمات فنی و مهندسی و صادرات در خوشه، ایجاد شبکه فروش محصولات با ثبت برند مشترک با نام پدیده، ایجاد تعاونی تامین مواد اولیه و فروش از مهم‌ترین این دستاوردها محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: ورود به بازارهای صادراتی کشور تاجیکستان و عراق، اصلاح روند تامین مواد اولیه پسته با ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه با خوشه پسته رفسنجان، فراهم آوردن شرایط برای ایجاد تنوع و تکمیل سبد محصولات با استقرار خط تولید میشکا و بیسکویت از دیگر این مزایا به‎ شمار می‎رود.
کریمی خاطرنشان کرد: ما اگر خواهان حضور در بازارهای جهانی هستیم، اگر بنا داریم که تولید داخلی را افزایش دهیم و بهره‌وری را ارتقا بخشیم و به سمت صنعتی‌شدن خیز برداریم، لازم است برگزاری تورهای خارجی، بازدیدهای صنعتی و حضور در نمایشگاه‌های خارجی را جدی بگیریم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یک صنعتگر یا تولیدکننده کوچک نمی‌تواند با هزینه شخصی به بازدیدهای خارجی برود تا و تجربه کارآفرینی و بازاریابی کسب کند و به داخل کشور منتقل کند، بر همین اساس شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یکی از متولیان توسعه صنعت در کشور همه‌ساله بودجه‌ای را برای حمایت صنعتگران برای حضور در نمایشگاه‌ها و برگزاری تورهای هدفمند تخصیص می‌دهد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول