اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

افق افزایش صادرات کشاورزی نیازمند کار جهادی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور را نیازمند کار جهادی عنوان کرد.

افق افزایش صادرات کشاورزی نیازمند کار جهادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، غلامرضا رازقی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: باید با افق افزایش صادرات در این زمینه تلاش کرد.
وی تصریح کرد: ما می‌توانیم از نقطه نقطه این کشور پهناور برای خودکفایی و تکیه بر خودمان استفاده کنیم البته باید این فعالیت‌ها بر اساس برنامه باشد.
رازقی افزود: نباید دست روی دست گذاشته و با وجود داشتن شرایط آب و خاک مناسب، برخی از محصولات را از خارج کشور وارد کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید عزم و همت را مضاعف کرده و از قابلیت‌های کشور به ویژه در بخش کشاورزی به بهترین شکل بهره برد، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی به یک کشور پیشرفته در تمام عرصه‌ها برسیم و به عنوان صادر کننده محصولات مطرح شویم.
رئیس شیلات ایران چرخه تولید محصولات کشاورزی را برای نظام جمهوری اسلامی را با اهمیت دانست و افزود: کشاورزی یک چرخه کامل بوده که علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزش افزوده و گردش مالی بالایی دارد.
وی با تاکید بر اینکه واژه ما می‌توانیم، شعاری است که در نظام جمهوری اسلامی زیبایی دارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در سال جهاد اقتصادی برای توسعه این بخش تلاش جدی دارد.
رازقی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بالای خراسان شمالی در بخش کشاورزی بر توسعه این بخش در استان تاکید کرد و اظهار داشت: این استان اقلیمی مناسب برای تولید سایر محصولات کشاورزی بوده و شرایط مناسبی را در این زمینه دارد.
وی بر اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در کشاورزی را ضروری برشمرد و اظهار امیدواری کرد: تا خراسان شمالی با بهره‌گیری از علم و فناوری در بخش کشاورزی به یک استان صادر کننده این محصولات تبدیل شود.
رئیس شیلات ایران همچنین برنامه‌های شیلات برای توسعه میگو را برشمرد و خاطرنشان کرد: سایت 400 هکتاری و سایت هزار هکتاری میگو در کشور و در استان گلستان احداث می‌شود.
وی بر توسعه پرورش میگو علاوه بر استان‌های ساحلی، در سایر استان‌ها را نیز از برنامه‌های شیلات عنوان کرد.
رازقی همچنین مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را امانتی بزرگ عنوان کرد و گفت: این امانت برای خدمتگزاری به مسئولان سپرده شده و باید به بهترین شکل از آن برای خدمات رسانی استفاده شود.
در این آیین با قدردانی از خدمات سید هادی سید به عنوان دومین رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ابوالفضل یاوری به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.
این مراسم در تالار اجتماعات حافظ بجنورد و با حضور معاون عمرانی استاندار و جمع کثیری از کارکنان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول