اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی

صادرات فرش به چین 6 برابر شده است/ ایجاد فروشگاه‌های فرش و خشکبار ایران در چین

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر صادرات فرش به چین 6 برابر شده است که در جای خود بهترین شرایط برای این محصول ارزنده‌ ایران است.

صادرات فرش به چین 6 برابر شده است/ ایجاد فروشگاه‌های فرش و  خشکبار ایران در چین
صادق نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با مثبت ارزیابی کردن سفر هیئت استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی به چین اظهار داشت: کشورهای هدفی مدنظر برای امضای تفاهم نامه‌ها بود که یکی از آنها کشور چین به دلیل بازار خوب صادرات و واردات بوده و هست.
وی گفت: کشور چین برخلاف آنچه که به صادر کردن اجناس بی‌کیفیت در کشور شایع است، به دلیل موقعیت صادرات، واردات تکنولوژی، تولیدات با کیفیت بالا مزیت‌های خوبی برای استان در امر صادرات دارد.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی گفت: از نظر موقعیت صادرات استان بازار چین شرایط خوبی برای ارائه تولیدات استان در امر آجیل، خشکبار، فرش و محصولات صنعتی دارد که می‌تواند در توسعه همه جانبه استان نقش خوبی ایفا کند.
نجفی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات فرش به چین 6 برابر شده است که در جای خود بهترین شرایط برای این محصول ارزنده‌ ایران است.
وی افزود: در سفر اخیر هیئت استان به چین، توسعه صادرات، ایجاد فروشگاه‌های فرش، خشکبار و در کل صادرات قابل ارائه کشور جزو برنامه‌های اصلی بوده است که تفاهم‌نامه‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون با مسئولان چینی به امضا رسید.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: در این سفر چند تفاهم نامه با اتاق بازرگانی چین و شرکت‌های اسلامی به امضا رسید که نوید بخش افق روشن در اقتصاد منطقه خواهد بود.
نجفی افزود: همچنین در نشستی که با سرمایه‌گذاران داشتیم، سرمایه‌گذاران با معرفی منطقه آزاد ارس ترغیب به سرمایه‌گذاری در این منطقه شدند و ارائه برنامه‌ها توانست در جلب نظر آنها کارساز باشد.
وی همچنین به برگزاری دو همایش در چین اشاره کرد و اظهار داشت: در این همایش ها 250 سرمایه‌گذار شرکت داشتند که استقبال خوبی از برنامه‌های ارائه شده داشتند.
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول