اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

طرح همگام با قرآن در تمام مدارس راهنمایی قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح همگام با قرآن در تمام مدارس راهنمایی استان قم خبر داد.

طرح همگام با قرآن در تمام مدارس راهنمایی قم اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین‌جعفری ظهر امروز در همایش استانی طرح همگام با قرآن کریم ویژه مدیران مدارس راهنمایی استان قم که در کانون فرهنگی و هنری مریم برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق حضور در جمع قرآنی را نصیب من کرد تا از فیوضات این کلام الهی بهره‌مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: قرآن کشش و جاذبه خاص دارد و لازم است از روحانیت این کتاب الهی نهایت استفاده صورت گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: اگر برای حیثیت قرآن گام‌هایی برداریم قرآن چندین برابر ما را حفظ می‌کند و در پیشگاه خداوند بدون اجر و پاداش نمی‌ماند.
وی با تاکید بر اجرا و عمل به دستورات قرآن گفت: لازم است قرآن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم و همواره خود را محضر قرآن بدانیم.
امین‌جعفری خاطرنشان کرد: قرآن به طور ذاتی حق است و حق را به جز قرآن در جای دیگر نمی‌توان پیدا کرد.
وی عنوان کرد: همه پیامبران در دوران‌های خود دارای معجزاتی بوده‌اند ولی تنها قرآن جاودانه است و کسی نمی‌تواند مانند قرآن بیاورد و خیلی‌ها در این حوزه تلاش کرده‌اند ولی موفق نشده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه برای ارتباط با قرآن چهار عرصه درنظر گرفته شده است، بیان کرد: قرائت و تلاوت قرآن، دانستن معانی آیات و کلمات قرآن، تدبر و تفکر در کلمات وحی و عمل به قرآن زمینه ارتباط با قرآن را فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: طرح همگام با قرآن تلاوت و دانستن معانی آیات را شامل می‌شود و این عیب بزرگی است که فردی فارغ‌التحصیل شود و نتواند به قرائت قرآن بپردازد.
امین‌جعفری با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند قرآن در آموزش و پرورش مهجور است.
وی تصریح کرد: خوشا به حال انسانی که در مقام تدبر و عمل به قرآن است چراکه قرآن نور مطلق است و قواعد آن چراغ روشنی محسوب می‌شود که به خاموشی نمی‌گراید و دلایل آن نفی‌ناپذیر و داروی شفابخشی بوده که برای امراض و بیماری‌ها به کار برده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: انس گرفتن با قرآن زیباست و خداوند به شما توفیق داده که نوجوانان را با قرآن آشنا کنید و هر اندازه درباره قرآن کار کنید کم است.
وی تاکید کرد: باید برای اجرای بهتر طرح شورای دبیران تشکیل شود و با دقت هر چه بیشتر به اجرای طرح اهتمام ورزید.
امین‌جعفری با اشاره به زمینه‌های گسترده قرآنی بیان کرد: قرآن در موضوعات مختلف قانون، عدالت، حکمت، فلسفه و منطق دارای آیات مختلف است.
وی با اشاره به طرح همگام با قرآن گفت: این طرح در سال اول در شش مدرسه و سال گذشته در 62 مدرسه برگزار شد و در سال جاری با همت معلمان در تمام مدارس راهنمایی استان اجرا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: لازم است همت و تلاش کافی در زمینه اجرای این طرح صورت گیرد تا در محضر قرآن و خداوند در قیامت شرمنده نباشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول