اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 400 میلیون ریال صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس استان مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از اختصاص 400 میلیون ریال اعتبار به منظور اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمایی استان خبر داد.

اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس استان مرکزی
سیف‌الله کریم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح همگام با قرآن از سال تحصیلی آینده در مدارس راهنمایی استان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 70 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر استان زیر‌پوشش این طرح قرار می‌گیرند، تصریح کرد: با اجرای این طرح دانش‌آموزان 540 واحد آموزش راهنمایی شهر و روستا قبل از آغاز هر کلاس در هر زنگ یک آیه از قرآن را که در لوحی در کلاس نصب شده است، به عنوان  شعار هفته قرائت میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با تاکید بر اینکه آشنایی و انس هرچه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن کریم از اهداف مهم این طرح به شمار می‌رود، گفت: آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآن کریم و به کار گیری این آموزه‌ها در زندگی نقش بسیار مهمی در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان دارد.
کریم‌زاده بیان داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر وزارت آموزش و پرورش عنایت ویژه‌ای به آموزش قرآن داشته که این توجه در یادگیری هرچه بهتر قرآن نقش مهمی داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به فراگیری آموزش‌های قرآن در سطوح یک و دو توسط  بیش از 40 هزار نفر از دانش‌آموزان طی مهرماه سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه امسال گفت: در تابستان امسال 175 مدرسه قرآنی در زمینه ‌آموزش قرآن در سطح استان فعالیت داشته‌اند که حدود 20 هزار نفر در این مدارس شرکت کردند.
به گفته وی تا پایان سال جاری تعداد مدارس قرآنی استان از 175 مدرسه به 350 مدرسه افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول