اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل خبر داد:

اجرای طرح همگام با قرآن در 507 مدرسه اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید طرح همگام با قرآن کریم در 507 واحد آموزشی و مدرسه استان اردبیل اجرا می‌شود.

اجرای طرح همگام با قرآن در 507 مدرسه اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طوس احمدی عصر امروز در همایش مدیران و کارشناسان مدارس استان اردبیل اظهار داشت: امسال این طرح برای 54 هزار دانش‌آموز در جای جای استان اردبیل اجرایی می‌شود و قرار است دانش‌آموزان قبل از شروع کلاس‌ها با سه دقیقه تلاوت قرآن فضای مدرسه را مزین به کلام الهی کنند.
وی با یادآوری این‌که طرح همگام با قرآن کریم امسال در مدارس راهنمایی و متوسطه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: ما اجرای این طرح را از سال تحصیلی 89-88 در شش مدرسه شروع کردیم به طوری که در سال تحصیلی گذشته این تعداد به 12 مدرسه افزایش یافت که امسال نیز بعد از اجرای آزمایشی آن تلاش کردیم تا در اکثر مدارس طرح تلاوت قرآن کریم در برنامه صبحگاهی عملیاتی و اجرایی شود.
احمدی با بیان این‌که اجرای این طرح خود زمینه تقویت و افزایش مهارت دانش‌آموزان را در تلاوت قرآن و آموزش آن فراهم می‌کند، خاطر نشان کرد: در کنار اجرای این طرح ما شاهد راه‌اندازی مدارس قرآنی در اکثر نقاط استان بودیم به طوری که از هفته آینده طرح راه‌اندازی مدارس قرآنی را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.
این مقام مسئول یکی از ضروریت‌های تربیت نسل آینده را تکیه و توجه به کلام الهی و اصل قرار دادن آن برای اعتلای تربیت نسل سوم و چهارم اعلام کرد و افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به تربیت سالم و صحیح کودکان و نوجوانان و جوانان نیاز داریم تا مبادا خلأ رفتاری و اخلاقی آنها زمینه انحراف از سوی دشمن را فراهم کند.
وی قرآن را کانون تربیت شایسته و سلامت عقل و ذهن و چشم و هوش اعلام کرد و ادامه داد: قرآن می‌تواند یک نوجوان و جوان را از گمراهی و راه خطا مصون نگه دارد و اجازه دهد او تصمیمی درست، حقیقی و واقع‌بینانه را برای ادامه زندگی در نظر بگیرد.
احمدی در ادامه اضافه کرد: دشمنان ما امروز در جبهه فرهنگی و تربیتی تلاش می‌کنند تا با بی‌محتوا نشان دادن کتاب‌های دینی و معرفتی نظام اسلامی جوانان ما را با برنامه‌های بیهوده ماهواره‌ای و اینترنتی تربیت کرده و رشد دهند در حالی که ثمره چنین تربیتی جز بداخلاقی و کینه‌توزی و دوری از حق و حقیقت چیز دیگری نیست.
به گزارش فارس، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تمام مدیران، ‌مربیان و کارشناسان امور تربیتی، پرورشی و تربیت بدنی را دعوت کرد تا دانش‌آموزان نسل سوم و چهارم انقلاب را با مؤلفه‌های درست قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع) بهتر و بیشتر آشنا کرده و با الگو از همین سیره آنها را تربیت کنند.
احمدی در ادامه تصریح کرد: تلاوت قرآن می‌تواند شادابی و سرزندگی را به دنبال داشته باشد و این خود آغاز یک فعالیتی است که ثمره آن اعتلا و ارزشمداری باور، اعتقاد و اخلاق است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول