اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان خبر داد:

راه‌اندازی مقطع کاردانی حقوق شهروندی در دانشگاه علمی- کاربردی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از راه‌اندازی رشته حقوق شهروندی در مقطع کاردانی دانشگاه علمی- کاربردی این استان خبر داد.

راه‌اندازی مقطع کاردانی حقوق شهروندی در دانشگاه علمی- کاربردی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه صیانت از حقوق شهروندی اظهار داشت: موضوع علم حقوق و هدف قانون رعایت حقوق انسان است و نحوه بهره‌مندی انسان‌ها از حقوق شهروندی، از مباحث مهم نظام‌های حقوقی اسلامی نشات گرفته است. 
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین بحث در حیطه حقوق شهروندی، آشنایی افراد جامعه با قوانین و مقررات مورد عمل و جاری است، افزود: قانون اساسی مهم‌ترین قانونی است که اصول اساسی حقوق یک دولت در آن تبیین شده و تشکیلات و روابط بین قوای مختلف و قدرت‌های عمومی را بیان می‌کند.  
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: توجه به حقوق شهروندی و آگاه‌سازی مردم از حقوق اجتماعی آنها در کنار اجرای طرح‌های تحول اجتماعی لازم و ضروری است. 
وی، احیا و تقویت روح تعهد و وجدان کاری افراد در انجام امور و اجرای قوانین اجتماعی و سنجش میزان تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در تغییر رفتارهای نابهنجار را از اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد و آن را در کاهش مشکلات کنونی جامعه موثر دانست.
پورعزیزی هدف از تشکیل کارگروه صیانت از حقوق شهروندی را آشنایی آحاد مردم از حقوق خود در سطح جامعه، اداره‌ها و سازمان‌ها عنوان کرد و بیان داشت: این کارگروه به منظور نهادینه شدن این فرهنگ در سطح استان هر سه ماه یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد و مصوباتی برای اجرا در سطح سازمان‌ها و اداره‌ها به تصویب می‌رساند.
وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام مبنی بر رعایت حقوق تمام اقشار جامعه، تصریح کرد: در راستای پیروی از آموزه‌های دینی، توجه به کرامت انسانی و حقوق مردم جزو وظایف اصلی دولت و دستگاه‌های اجرایی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر ضرورت هماهنگی و ارتباط متقابل بین سمن‌ها و دولت در زمینه آموزش حقوق شهروندی برای اقشار مختلف جامعه، گفت: سمن‌ها باید در این زمینه فعال شوند و با حضور در بین مردم آنها را با حقوق اولیه خود آشنا کنند.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان دانشگاه علمی و کاربردی گیلان اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، به‌زودی رشته تحصیلی حقوق شهروندی در مقطع کاردانی این دانشگاه و واحدهای آن راه‌اندازی می‌شود. 
پورعزیزی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع وظیفه تمام مسئولان و مدیران است، تصریح کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی محور تمام کارها و ولی نعمت هستند و باید به بهترین نحو مورد تکریم و صیانت قرار گیرند. 
وی افزود: در موضوع سنجش میزان رضایت یا عدم رضایت ارباب رجوع در راستای تحکیم و اجرای ضوابط و قوانین اداری در شناسایی نقاط قوت و ضعف، کارآمدی قوانین و مقررات و شناسایی قوانین دست و پاگیر، بهترین راه نظرسنجی از خود ارباب رجوع است که باید شیوه نظرسنجی علمی و کارشناسانه باشد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از تشکیل کمیته حقوق شهروندی در بسیج حقوقدانان استان خبر داد و یادآور شد: کارگروه حقوق شهروندی با کمک بسیج حقوقدانان و انجام مطالعات علمی می‌تواند در این زمینه به نتایج مثبتی برسد. 
وی با اشاره به ایجاد کتابخانه‌های کوچک و موقت در ورودی‌های سازمان‌ها و اداره‌های گیلان، ابراز داشت: کیوسک‌های پیک مهر در 30 اداره و مکان عمومی نصب و راه‌اندازی می‌شود تا مردم برای پر کردن زمان‌های خالی خود از آن استفاده کنند. 
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول