اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آق‎قلا خبر داد:

1.5مترمربع سرانه فضاهای سبز هر شهروند آق‎قلایی

خبرگزاری فارس: شهرداری آق‎قلا با بیان اینکه مساحت فضاهای سبز در این شهر 42 هزار و 361 مترمربع است، گفت: سرانه هر نفر آق‌قلایی 1.5 مترمربع است.

1.5مترمربع سرانه فضاهای سبز هر شهروند آق‎قلایی
یول‎محمد وکیلی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به تعداد پارک‎های این شهر اظهار داشت: پارک آق‎قلا شامل فجر، کودک، ساحلی و شادلیق در حال حاضر قابل استفاده است.
وی با اشاره به اقدامات شهرداری در توسعه فضای سبز تصریح کرد: انجام مطالعات احداث پارک شهرک شهرداری، تکمیل پارک گلستان، احداث پارک شهرک فاز دو کارکنان دولت، احداث پارک محله دلیجه و تهیه و اجرای پارک جنگلی 35 هکتاری آق‎قلا در ضلع شرقی شهر با تعداد 7هزار اصله نهال که با 60 درصد اصله اکالیپتوس و انواع درختان عرعر، سنجد تلخ و.... کاشته و در حال نگهداری از آن با امکانات شهرداری است.
شهردار آق‎قلا گفت: ایجاد کمربند سبز ورودی شهر روبه‌روی شهرک شهرداری، از برنامه‎های آتی و در دست اجرای شهرداری برای گسترش فضای سبز شهری است.
وکیلی با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری آق‎قلا خاطرنشان کرد: در سال 1390 بودجه شهرداری آق‎قلا با مبلغ 20 میلیارد ریال تنظیم شد که تاکنون بر اساس پتانسیل‎های درآمدی پیش‎بینی شده شهر نسبت به سال پیش از این 20.5 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: از این میزان در شش ماهه نخست سال 10 میلیارد و 44 میلیون ریال درآمد شهرداری تحقق یافته که در مقایسه با بودجه تنظیمی 294 میلیون و 665 هزار ریال رشد و افزایش درآمد داشته‎ایم.
شهردار آق‎قلا تصریح کرد: شهر آق‎قلا 4/11 کیلومتر مربع مساحت دارد که تقریبا تمامی مساحت شهر(100درصد) تحت پوشش خدمات شهری است.
وکیلی با اشاره به اقدامات شهرداری در جمع‎آوری زباله بیان کرد: جمع‎آوری زباله‎ها به صورت سنتی بوده که پس از جمع‎آوری به محل بازیافت انتقال داده می‎شود. 
 وی با اشاره مهمترین پروژه‎های عمرانی گفت: اجرای عملیات جدول‎بندی و زیرسازی تازه‎آباد و حکیم‎آباد، اجرای عملیات جدول‎بندی خیابان نماز و جاده بندرترکمن، ادامه تکمیل و مرمت ساختمان آتش‎نشانی، اجرای پل‎سازی در سطح شهر و نصب سرعت‎گیر با آسفالت، تکمیل احداث مجموعه پنج‎شنبه بازار ـ زیرسازی ـ دیوارکشی ـ آسفالت، گراویل‎ریزی در کوچه و محلات سطح شهر، گراویل‎ریزی در شهرک‎های مخابرات، شهرک شهرداری، فرهنگیان و آق تکه‎خان، احداث اتاق نگهبانی در جنگل مصنوعی 35 هکتاری از جمله مهمترین پروژه‎های شهری آق‎قلا است.
شهردار آق‎قلا افزود: انجام مرمت و ساخت پل‎ها در سطح شهر خصوصا پل‎های مقابل سپاه پاسداران و میدان قدس، انجام پیاده‎روسازی در سطح شهر خصوصا پیاده‎روی پنج‌شنبه بازار، احداث نمازخانه در جایگاه سوخت گاز شهرداری، همکاری با بهزیستی در خصوص آماده کردن پیاده‎رو برای عبور معلولان در بعضی از نقاط، انجام کار شانه‎سازی در خروجی شهر و پیاده‎روی ورودی شهر ـ بسترسازی، نصب سه عدد میز پینگ‎پنگ در پارک‎ها، همکاری با اداره آبیاری گرگان در خصوص لایروبی گرگان‌رود و انتقال خاک‌ها، احداث پل خرمشهر بر روی گرگان‌رود که از طریق راه و ترابری در حال احداث است، از دیگر پروژه‌های شهری آق‎قلا است.
وکیلی با اشاره به عملیات آسفالت در این شهر خاطرنشان کرد: آسفالت‎ریزی کوچه و خیابان‎های سطح شهر، آسفالت روکش خیابان امام(ره) دو طرف، آسفالت ورودی جاده بندر و اطراف سه ضلعی، آسفالت خیابان اصلی عیدگاه و دو فرعی، آسفالت خیابان 20 متری شهید قره‎داشلی، آسفالت خیابان فرعی منشعب از قره‎داشلی، آسفالت خیابان دژ هفت از مهمترین عملیات آسفالت در آق‎قلا است.
وی ادامه داد: آسفالت خیابان مسجد جامع از ضلع شرقی خیابان، کوچه فرعی مهندس امانزاده و عیدگاه، کوچه فرعی منشعب از 14 متری خزانه، خیابان میکائیل 12، اطراف سه ضلعی ورودی خیابان 20 متری دژ، مقابل ساختمان فرمانداری یک باند به طول 50 متر، ارتباطی دو کوچه 40 متری دژ پنج و دژ هفت از دیگر برنامه‎های شهرداری برای آسفالت شهر آق‎قلا است.
شهردار آق‎قلا همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص مهار آب‎های سطحی شهر آق‎قلا با توجه به بالا بودن سطح آب در شهر و عدم وجود شیب طبیعی مشکلات عدیده وجود دارد که شهرداری از طریق شرکت موج آب فن در حال انجام مطالعات لازم است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول