اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

وحدت کلمه مهم‌ترین اثر سیاسی حج است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: وحدت کلمه و یکپارچگی مسلمانان از مهم‌ترین آثار سیاسی حج است.

وحدت کلمه مهم‌ترین اثر سیاسی حج است
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد فخری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ماه ذی‌الحجه حج‌گزاران به مهمانی خدا دعوت می‌شوند و به ندای الهی لبیک گفته و از شرک و دوگانگی برائت می‌جویند.
وی افزود: با توجه به اینکه در بسیاری از روایات درباره اهمیت سفر معنوی حج سخن گفته شده و کیفرهای سختی برای ترک آن در احکام اسلامی عنوان شده است از این رو می‌توان اهمیت این سفر را به خاطر فلسفه‌های مهم این عبادت دانست.
فخری با اشاره به آثار تربیتی سفر معنوی حج گفت: تربیت نفس، کسب مکارم اخلاقی و تقویت پایه‌هاى ایمان و تقوا از آثار تربیتی این سفر محسوب می‌شود از این رو باید قدر لحظه‌های این سفر را دانست و از کسب فیض و تلاش در راستای تقویت ایمان نباید غفلت کرد.
این مقام مسئول وحدت کلمه و اتحاد را از آثار سیاسی این سفر معنوی و سبب عزت مسلمانان دانست و تصریح کرد: شرکت در این مراسم معنوی نشانگر بندگی و قبول یگانگی خداوند است که مسلمانان سراسر جهان به صورت یکرنگ و متحد در صفوفی به هم پیوسته در کنار هم در برابر دشمن درون و بیرون ایستاده و یکرنگی و همبستگی خود را به نمایش می‌گذارند.
وی موسم حج را بهترین فرصت برای اعلام برائت از مشرکان خواند و اظهار داشت: مسلمانان می‌توانند با بهره‌گیری از سیره پیامبر اکرم (ص) این گردهمایی عظیم را فرصتی برای حل مشکلات جامعه اسلامی، سیاسی و اقتصادی خود بدانند و از این فرصت گرانبها بهره ببرند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کارگزاران حج باید خود را نماینده کشور اسلامی ایران دانسته و از هر گونه رفتار ناشایست بپرهیزند و با رعایت شئونات اسلامی بیشتر از سوغات مادی و دنیوی توشه‌های معنوی برای تعالی روحی خود و جامعه فراهم کنند تا حجی مقبول درگاه خداوند نصیبشان شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول