اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهرم خواستار شد:

شاعران جوان با مضامین عرفانی آشنا شوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهرم گفت: اگر شاعران جوان تلاش کنند و با مضامین عرفانی و فلسفی و تعالیم دینی بیشتر آشنا شوند، ضمن تعالی روحی، هنر آن‌ها نیز تا بی‌نهایت اوج می‌گیرد.

شاعران جوان با مضامین عرفانی آشنا شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، حجت الاسلام عیسی راستگو صبح امروز در دیدار با جمعی از شاعران شهرستان تنگستان به نقش شعر در خلق آثار ارزشمند عرفانی و حماسی اشاره و اظهار کرد: فنون ادبی بی‌نظیر، قدرت خیال پردازی و محتوای حماسی ـ عرفانی از سرمایه‌های فوق‌العاده شعر و ادب پارسی است.
وی افزود: اگر شاعران جوان در این عرصه تلاش کنند و با مضامین عرفانی و فلسفی و تعالیم دینی بیشتر آشنا شوند، ضمن تعالی روحی، هنر آن‌ها نیز تا بی‌نهایت اوج می‌گیرد.
راستگو اضافه کرد: اوج عرفان و تعالیم دینی در نهج‌البلاغه وجود دارد که گنجینه‌ای بی‌پایان برای همه اقشار جامعه به ویژه هنرمندان است.
وی خاطرنشان کرد: معنویت و اندیشه‌های عمیق ولایت نیز پشتوانه خوبی برای تحول در شعر است که می‌تواند آسیب‌های جامعه را بزداید و تزکیه عالی عرفانی را جاری سازد.
امام جمعه اهرم به پیشینه تنگستان در پرورش شاعران و هنرمندان پر آوازه اشاره و از شاعران تنگستانی خواست تا برای اعتلای فرهنگ و هنر این شهرستان با بهره‌گیری از مضامین عمیق شیعی در جامعه تأثیر گذار باشند.
وی در بخشی از سخنان خود به تشریح برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در تنگستان پرداخت و بیان کرد: غدیر از موضوعات عمیق شیعی است که شاعران با توجه به اعتقادات و باورهای قلبی و با استفاده از آرایه‌های ادبی می‌توانند به وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) بپردازند.
در پایان این دیدار صمیمی برخی از شاعران سروده‌های خود با موضوعات دینی و انقلابی را برای حاضران خواندند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول