اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

شاعران با پیروی از ولایت فقیه در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: شاعران همواره با پیروی از ولایت فقیه در برابر دشمنان نظام اسلامی ایستادگی کرده‌اند.

شاعران با پیروی از ولایت فقیه در برابر دشمنان ایستادگی کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی ارشاد استان کرمانشاه، همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و در راستای پاسداشت ارزش‌های والای آن دوران، کنگره شعر دفاع مقدس با حضور شعرای برجسته کشوری و جمعی از مسئولان محلی در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد آفتابی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان واقعه‌ای بزرگ تحولات عظیم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را به همراه داشت که تأثیر شگرف این تحولات را می‌توان به وضوح در ادبیات انقلاب و پایداری مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: بسیاری از مضامین و درونمایه‌هایی که در شعر دوران دفاع مقدس جلوه‌گر می‌شود ایجاد حس غرور ملی، آزادی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
آفتابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این سخن امام راحل در خصوص اینکه "جنگ برای ما نعمت بود"، اضافه کرد: جنگ علاوه بر اینکه حیات دوباره و حرکتی نو را برای ملت ایران به ارمغان آورد، توانست یک موج بیداری را علیه ستمگران در کشورها به راه بیندازد.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش بی‌نظیر استان کرمانشاه در دفاع مقدس تصریح کرد: دلاوری‌ها و رشادت‌های مردم این استان با تکیه بر نیروی ایمان نگذاشت حتی ذره‌ای از خاک این مرز و بوم کم شود.
 آفتابی گفت: جنگ به منزله شک به کالبد انسان از هوش رفته بود تا او حیات دوباره یابد که امروز می‌بینم موج بیداری اسلامی در کشورهای آفریقایی و حتی آمریکایی را در بر گرفته و ثمره انقلاب اسلامی ایران، غیرت دینی، از جان‌گذشتگی و ایثار رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در آثار شعرای دوران دفاع مقدس روح تبعیت از رهبر و ولایت فقیه موج می‌زند، اضافه کرد: شاعران همواره با پیروی از ولایت فقیه در برابر دشمنان نظام اسلام ایستادگی کرده و روحیه جوانان را با سرودن اشعار ولایی بالا برده و توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی می‌کنند.
در ادامه این مراسم یوسف علی میرشکاک، محمود اکرامی، مصطفی محدثی خراسانی، جواد محقق، سعید بیابانکی، علیرضا شعبانی، شاهرخ اورامی و محمد جواد محبت به شعرخوانی پرداختند.
گفتنی است، کنگره شعر دفاع مقدس از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با همکاری انجمن ادبی رشید یاسمی برگزار شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول