اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

شعر کلام نقدی است که راه‌ها را کوتاه می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان ملل برای پیدا کردن یک شعر، 800 هزار بیت شعر در غرب جستجو کردند اما غنی‌تر از شعر سعدی در آن نیافتند زیرا شعر کلام نقدی است که راه‌ها را کوتاه می‌کند.

شعر کلام نقدی است که راه‌ها را کوتاه می‌کند
 محمود صلاحی در حاشیه اختتامیه جشنواره امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: شعر به دلیل کلمات سحرآمیز و رستاخیز، به گونه‌ای که در این ابیات وجود دارند قرن‌هاست که در زبان‌ها، در مناره‌ها و ده‌ها ساله در کتیبه‌ها می‌چرخد و هنوز زنده است و کهنه نمی‌شود.
صلاحی با اشاره به ولادت امام رضا نیز افزود: بالاترین حدیث روی زمین را امام رضا (ع) عرضه کردند که مشابه این حدیث را پیامبر فرمودند و این دو حدیث دارای ویژگی که هر دوی آنها شبیه به یکدیگر است.
وی افزود: ایران اسلامی از زمانی که وجود مقدس امام رضا (ع) و به دنبال آن حضرت معصومه که برای زیارت برادرش امام رضا (ع) به ایران می‌آمدند و بعد امام زادگان و نوادگان امام موسی بن جعفر، ایران رنگ و بوی الهی بیشتری به خود می‌گرفت.
وی تأکید کرد: امروز همه برکات ما در ایران توسط این دو برادر و خواهر است و اگر وجود این دو عزیز و گران مایه، این دو وجود مقدس نبود، ایران از فضایل و کرامات خالی می‌شد زیرا که امام رضا (ع) هم مانند حضرت سلیمان نبی که زبان حیوانات را می‌فهمیدند امام هشتم نیز برای همین با آهو صحبت کردند و اینکه توانستند ضمانت آهو را بگیرند.
وی با اشاره به نورانی بودن صورت امام رضا (ع) در مورد یکی از یاران آن امام گفت: به دلیل نورانی بودن صورت امام رضا (ع) که صورت خود را با پارچه‌ای پوشانده بودند یکی از یارانشان درخواست نشان دادن صورت امام را به افراد حاضر در جمع را داشت امام (ع) عمل نکرد تا اینکه او را به تمام اجدادشان و حضرت زهرا (س) قسم داده و امام پارچه از صورتش کنار زد. در آن موقع 120هزار نقری که در آنجا حضور داشتند که هزار نفر آنان گریه می‌کردند و به سر و صورت خود می‌زدند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول