اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زندان زاهدان انجام شد؛

برگزاری مسابقات قرآنی مددجویان زندان‌های سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن زندان‌های سیستان و بلوچستان گفت: مسابقات قرآنی مددجویان زندان‌های استان با شرکت 55 نفر از مددجویان به میزبانی اداره زندان زاهدان برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرآنی مددجویان زندان‌های سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام رضا مهدوی‌نیا اظهار داشت: قرآن مجید معجزه‌ای جاوید و ماندگار است و در همه عرصه‌های بشری راهنما و هدایتگر انسان‌هاست.
وی افزود: مددجویان در زندان‌ها با تمسک و بهره‌جویی از این معجزه الهی و انس و نزدیکی با آموزه‌های قرآنی، زمینه بازسازی شخصیت درونی و ارتقای روحی و معنوی فطرت خویش را فراهم می‌کنند.
مسئول دارالقرآن زندان‌های سیستان و بلوچستان در ادامه در زمینه برگزاری مسابقات قرآنی مددجویان زندان‌های استان بیان کرد: در این مسابقات، 55 نفر از مددجویان استان در 10 رشته قرائت، ترتیل، تفسیر، درک مفاهیم، اذان، حفظ یک، پنج، 10 و 15جزء قرآن مجید به رقابت پرداختند و در مجموع امتیازات تیمی، اداره زندان زاهدان، زابل و خاش حائز مقام‌های برتر این مسابقات شدند.
مهدوی‌نیا بیان کرد: در مراسم اختتامیه این مسابقات، مراسم جشنی به مناسبت ولادت باسعادت امام رضا (ع) با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و جوایزی به رسم یادبود به نفرات برتر اهدا شد.
رئیس اداره زندان زابل نیز از برگزاری مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی خبر داد و گفت: به مناسبت هفته نیروی انتظامی، مراسم صبحگاه مشترک با حضور فرمانده و مسئول عقیدتی سیاسی منطقه انتظامی شهرستان زابل، در اداره زندان این شهرستان برگزار شد.
غلامرضا مهویدی افزود: امنیت، ضروری‌ترین نیاز مردم یک کشور محسوب شده و در سایه امنیت پایدار توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی یک جامعه ایجاد می‌شود.
وی بیان کرد: در راستای رشد و بالندگی و امنیت جامعه کارکنان نیروی انتظامی نقش خطیر و انکارپذیری در برقراری امنیت جامعه به ویژه در استان سیستان و بلوچستان دارند.
رئیس اداره زندان زابل با اشاره به مهربانی و رئوف بودن این امام همام گفت: امام رضا (ع) الگو و نماد مهربانی و رئوف بودن هست و الگوگیری از زندگی و منش و کردار و شخصیت امام رضا (ع) توسط افراد باعث بالندگی شخصیتی در آحاد افراد جامعه می‌شود.
اجرای مولودی خوانی، مسابقات طناب کشی، موسیقی اصیل سیستانی و اهدای جوایزی به رسم یادبود به هشت نفر از مددجویانی که نام رضا داشتند بخشی از برنامه‌های هنری و فرهنگی جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در اداره زندان زابل بود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول