اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان بیان کرد:

اشتغال تنها 20 درصد تحصیلکردها در بازار کار

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با بیان اینکه در بسیاری از کشورها سیستم آموزشی برخلاف ایران است، گفت: فقط 20 درصد تحصیلکرده‌های کشور در بازار کار مشغول به فعالیت می‌شوند.

اشتغال تنها 20 درصد تحصیلکردها در بازار کار
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در دیدار روسای مراکز علمی کاربردی استان زنجان اظهار داشت: هدف از رفتن به دانشگاه صرفا نباید کسب مدرک باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی 18 ساله شده است، اضافه کرد: تاسیس این دانشگاه یکی از نوآوری‌های انقلاب در کشور است.
استاندار زنجان همچنین با تاکید بر حرفه‌آموزی یادآور شد: زیربنای حرفه‌آموزی یادگیری علم است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط 20 درصد از افرادی که به علم‌آموزی پرداخته‌اند در بازار کار مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: 80 درصد از افرادی که به علم‌آموزی می‌پردازند در همان فضای علمی درگیر شده و مشغول به فعالیت می‌شوند.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه هدف از تاسیس دانشگاه علمی کاربردی یادگیری مهارت‌های مختلف بوده است، افزود: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود، که این دانشگاه نیز مدرک‌گرا شده است.
وی با اشاره به پذیرش دانشجو در این دانشگاه از میان کارمندان و کارکنان یادآور شد: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می‌شود که افراد صرفا به علت بالا رفتن حقوق اقدام به تحصیل در این دانشگاه می‌کنند.
استاندار زنجان همچنین با اشاره به لزوم حرفه‌آموزی به دانشجویان گفت: در دولت نهم و دهم اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
 وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد وجود دارند که با داشتن مدارک بالا هیچ تخصصی ندارند.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه حرفه‌آموزی فقط داشتن مدرک نیست، اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد کم‌‌سواد وجود دارند که در بسیاری از زمینه‌ها حرفه‌ای هستند.
وی ادامه داد: مدرکی که بدون تخصص باشد، هیچ ارزشی نداشته و هیچ جایگاهی در جامعه ندارد.
استاندار زنجان یادآور شد: در حال حاضر با کاربردی شدن بسیاری از آموزش‌ها در دانشگاه علمی کاربردی بسیاری از نگرانی‌ها در زمینه نبود تخصص در بین افراد برطرف شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز فنی‌ و‌ حرفه‌ای و مراکز ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در خصوص حرفه‌آموزی بیشتر به افراد بپردازند.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه در بسیاری از کشورها سیستم آموزشی برخلاف کشور ایران است، بیان کرد: در بسیاری از کشورها 70 تا 80 درصد آموزش‌ها علمی و کاربردی بوده و فقط 20 درصد آموزش‌ها کلاسیک است.
وی همچنین با اشاره به لزوم حرفه‌آموزی در کارخانه‌ها تاکید کرد: کارخانه‌ها باید تبدیل به یک دانشگاه شده و در خصوص تربیت افراد حرفه‌ای اقدامات لازم را انجام دهند.
استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از افرادی که فارغ‌التحصیل می‌شوند هیچ کاری بلد نیستند، اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در خصوص ارتقا سطح فنی افراد فارغ‌التحصیل در مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای دهند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول