اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بازرگانی استان اردبیل:

فرش اردبیل نشان جهانی دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل گفت: فرش اردبیل در شرایط حاضر با توجه به کیفیت و قابلیت منحصر به فرد همچون گذشته نشان و برند جهانی دارد.

فرش اردبیل نشان جهانی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بیگ‌زاده عصر امروز در همایش بافندگان فرش دستباف در اردبیل اظهار داشت: این نشان در دنیا شناخته شده و پذیرفته شده است چرا که در بین خیل عظیمی از تولیدکنندگان واقعی و غیرواقعی فرش، کیفیت فرش تولیدی استان اردبیل منحصر به فرد است.
وی با اشاره به ثبت نشانه‌های جغرافیایی، تجاری و مالکیت معنوی طرح‌ها و نقوش فرش دستباف اردبیل تصریح کرد: در دنیا این نشانه‌ها و علایم به نام اردبیل شناخته شده است و بسیاری از مصرف‌کنندگان و خریداران نیز با نشانه و برند خاص اقدام به خرید می‌کنند.
بیگ‌زاده با یادآوری این‌که محصولات نشانه‌دار و با برند خاص نسبت به محصولات بدون برند با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر فرش ایران و خطه اردبیل با توجه به نشانه‌ها و علایم مشخص طرفداران و خریداران مخصوص به خود را دارد و این خود بزرگ‌ترین سرمایه در کسب و کار و رونق صادرات این محصول است.
سرپرست سازمان بازرگانی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به افزون شدن رقبای تولید محصولات کیفی فرش اشاره کرد و ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم با برگزاری دوره‌های آموزشی برای بافندگان این نشانه‌ها و برندها را تقویت و احیا کنیم و حتی به فکر ثبت جهانی آنها هستیم.
به گزارش فارس در این مراسم معاون مرکز ملی فرش ایران نیز اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم نشانه‌ها و برند استان‌های تولیدکننده فرش را به ثبت جهانی برسانیم.
محسن حسن‌زاده با یادآوری این‌که با این اقدام حقوق مالکیت معنوی طراحان و تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران به نام خودشان ثبت و باقی می‌ماند، گفت: فرش اردبیل از دیرباز با مشخصه‌های معروف جز فرش‌های معروف جهان بوده به طوری که این فرش با نقش و نگار و زیبایی‌های خاص در دنیا و کشورمان شناخته شده است.
وی با اشاره به تلاش کشورهای دیگر در تولید فرش با برند ایرانی اما به شکل تقلبی افزود: مرغوب بودن فرش را باید ارج نهاد و ما تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های ذیربط اجازه ندهیم برخی کشورها با نشان ایران فرش نامرغوب به بازارها عرضه کنند.
معاون مرکز ملی فرش ایران در پایان تصریح کرد: اردبیل نیازمند ایفای نقش واقعی در صادرات فرش است و به دلیل سابقه و قدمت بالا در این عرصه نیازمند ایفای نقش حقیقی در معرفی و صادرات فرش کشورمان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول