اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

128 هزار کیلو فرآورده خام دامی غیربهداشتی در اردبیل امحا شد

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: در نیمه‌اول امسال بیش از 128 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و ناسالم از چرخه مصرف خارج شده و نسبت به امحای آنها اقدام کرده‌ایم.

128 هزار کیلو فرآورده خام دامی غیربهداشتی در اردبیل امحا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته دامپزشکی در اردبیل اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌ها و وظایف دامپزشکی نظارت بر کشتار و سلامت دام قبل از ورود به چرخه مصرف است که در این زمینه دامپزشکان استان اردبیل نیز در قالب اکیپ‌های مختلف این وظیفه و رسالت عظیم خود را به خوبی و با حساسیت انجام می‌دهند.
وی برخورد بدون اغماض با افراد فرصت‌طلب و سودجو که قصد وارد کردن دام و فرآورده‌های غیربهداشتی به چرخه مصرف را دارند، یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه بیش از 23 فقره پرونده تخلفاتی نیز تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است که در برخی موارد نیز با دادن تذکر در مرحله اول نسبت به جمع‌آوری فرآورده‌های خام دامی آلوده اقدام کردیم.
صالحی با اشاره به شعار امسال هفته دامپزشکی با عنوان «دامپزشکی برای سلامت غذا و سلامت ساکنان سیاره زمین» خاطر نشان کرد: ما در سال جهاد اقتصادی تلاش می‌کنیم تا با صیانت از سلامت جامعه از نظر تأمین مواد غذایی به ویژه گوشتی و فرآورده‌های مختلف دامی بستر خوب توسعه را نیز آماده کنیم.
این مقام مسئول به عناوین هفته دامپزشکی نظیر دامپزشکی و جهاد اقتصادی، دامپزشکی و پژوهش، دامپزشکی و اطلاع‌رسانی،‌ دامپزشکی و سلامت، دامپزشکی و امنیت غذایی و دامپزشکی همراه با رعایت الزامات بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: این مجموعه می‌تواند یکی از بسترهای خوب توسعه پایدار به ویژه امنیت حقیقی باشد.
وی اضافه کرد: بیش از 90 درصد مواد خام دامی و فرآورده‌های مرتبط با آن از نظر بهداشتی در سلامت کامل هستند و این یک مزیت ممتاز برای این استان به شمار می‌رود.
به گزارش فارس، سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با اعلام این‌که فرآورده‌های خام دامی به طور مرتب مورد پایش و توجه قرار می‌گیرد، گفت: در نیمه‌اول امسال با بازرسی‌های مختلف تلاش کردیم تا صحت و سلامت مواد تهیه شده در این عرصه را فراهم کنیم.
وی افزود: در سال‌جاری بیش از 53 هزار بازرسی از مراکز تهیه، تولید و توزیع فرآورده‌های خامی در استان اردبیل انجام شده که بخش عظیمی از این بازرسی‌ها همراه با تأییدیه سلامت و بهداشتی بودن است.
صالحی در ادامه اظهار داشت:‌ ما در کنار بازرسی‌ها و بازدیدهای مکرر آمادگی داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف از سوی مردم در مراکز عرضه مواد خام دامی و فرآورده‌های مرتبط با آن حاضر شده و نظارت و آزمایشات خود را برای اطمینان از صحت و سلامت آن انجام دهیم.
وی در ادامه تصریح کرد: در نظام اسلامی ما که توجه جدی به خدمتگزاری مطلوب به مردم به ویژه در سال‌های اخیر انجام شده است یکی از برجستگی‌ها و رفتارهای متفاوت نسبت به گذشته اهمیت دادن به درخواست‌ها و مطالبات مردم است که در این زمینه دامپزشکی نیز در حد توان و وسع خود سعی می‌کند اقدامات مناسب را انجام دهد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول