اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر تبریز:

شهرداری تبریز در به کارگیری بازنشستگان تخلف کرده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز در به کارگیری مجدد بازنشستگان دستگاه‌ها تخلف کرده است که در کل نمره عملکرد شهرداری را مردودی می‌دانم.

شهرداری تبریز در به کارگیری بازنشستگان تخلف کرده است
سیدحسن شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، نظارت ضعیف شورای شهر را عامل مهم در تخلف شهرداری در برخی موارد ارزیابی کرد.
وی افزود: براساس نظریه و مصوبات مجلس شورای اسلامی به کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت مثل شهرداری غیرقانونی است و این امر تخلف محسوب می‌شود.
شکوری ادامه داد: شهرداری تبریز در اقدامی سؤال‌برانگیز برخلاف این مصوبه اقدام به استفاده از بازنشستگان در پست‌های بالا و کلیدی کرده است که این امر قابل پذیرش نیست.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل ضعف نظارت شورا همچنین بی‌توجهی مسئولان رده بالای اجرایی استان این کار اتفاق افتاده که دستگاه‌های خاطی باید پاسخگو باشند.
شکوری در پاسخ به این سؤال که شورای شهر نامه‌ای در پاسخگویی به این تخلف به شهرداری ارجاع کرده است که هنوز جوابی از شهرداری نرسیده و شورا چه برخوردی خواهد کرد، گفت: سازمان بازرسی نامه‌ای به شورا فرستاده و در مورد به کارگیری غیرقانونی بازنشستگان خواستار پاسخ شده است.
وی معتقد است سازمان بازرسی باید خود با فرستادن بازرس این تخلف را پیگیری می‌کرد و براساس گزارش بازرسان خود با موارد غیرقانونی برخورد می‌کرد نه اینکه نامه نوشته و از خاطی درخواست پاسخ داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه گفت: مشکل اصلی در شورا این است که برخی اعضای شورا متاسفانه به وظیفه خود درست عمل نمی‌کنند و در کل باید گفت مسئولان اجرایی در استان مسئول هستند تا جلوی تخلف را بگیرند.
وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد شهرداری را به عنوان عضو شورا چگونه ارزیابی کرده و چه نمره می‌دهید، اظهار داشت: عملکرد شهرداری در زمینه‌های مختلف و متعدد باید به طور جداگانه بررسی شود که قابل بحث‌های طولانی است و از نظر بنده نمره عملکرد شهرداری نمره مردودی است.
شکوری در خصوص روند عملیات اجرایی قطار شهری تبریز گفت: برخلاف نظر برخی دوستان که اظهار می‌کنند تا سال 91 قطار شهری تبریز راه‌اندازی می‌شود باید بگویم روند رو به رشدی در عملیات اجرایی قطار شهری مشاهده نشده و اگرهای مختلفی هستند که با تحقق آنها قطار شهری در سال‌های آتی مشخص نیست کی خواهد بود راه‌اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: در حفر تونل‌های قطار شهری بدون اینکه کار تملک به درستی صورت گیرد تونل مستقیم حفر شده و به پیش رفته‌اند که بعدها مشکل‌ساز شده و بعدها باید این کار به سرانجام برسد که در این صورت دوباره کاری بوده و میلیون‌ها تومان خسارت به جای خواهد گذاشت و شهرداری بی‌توجه به این امر ادعا می‌کند کارها به خوبی پیش می‌رود.
شکوری گفت: با وضع مدیریتی موجود پیش‌بینی زمان راه‌اندازی قطار شهری مشکل است و در جایی که هر روز باید 20 متر حفاری صورت گیرد با عملکرد موجود نزدیک به یک بیستم حجم کاری که باید انجام می‌شد صورت نگرفته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول