اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

وصولی شهرداری‌ها باید شرعی و پاک باشد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: وصولی شهرداری‌ها باید مبنای شرعی و قانونی داشته باشد و سلامت و پاک بودن آن نیز رعایت شود.

وصولی شهرداری‌ها باید شرعی و پاک باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری شامگاه دوشنبه در سمینار شهرداران استان اردبیل اظهار داشت: از بی‌انضباطی برخی از شهرداری‌ها در مراحل مختلف گله‌مند و از بی‌برنامگی و ناآشنایی به منابع درآمدی شرعی و قانونی و کمبود اعتبارات در این زمینه ناراضی هستیم.
وی در ادامه افزود: شهرداری نهاد مردمی و خودگردان است و دولت اگر ریالی به این مجموعه کمک هم می‌کند بیشتر برای انجام کارهای زیربنایی و اعتبار عمرانی ‌است تا کار به سرعت انجام شود اما شایسته است شهرداری‌ها به محل درآمدی خود متکی باشند و این کار منطقی‌تر به نظر می‌رسد.
این مسئول در ادامه بیان داشت: وصول عوارض و برخی دیگر از دریافتی شهرداری باید مبنای شرعی داشته باشد تا خدای نکرده پول از جایی که معلوم نیست از کجا تامین شده است وارد چرخه شهرداری‌ها شود که این گونه پول‌ها هیچ گونه برکت و ثمری ندارد.
استاندار اردبیل ادامه داد: راه‌های درآمدی سالم و پاک نیاز شهرداری‌هاست که امیدواریم مسئولان ذی‌ربط استانداری بتوانند این راه‌ها را برای شهرداری‌ها مهیا‌تر کنند.
استاندار اردبیل ادامه داد: ما باید در همه کارها به ویژه کسب درآمد و انجام امور خدا را ناظر بر اعمال بدانیم و فکر تامین برخی از کاستی‌ها از طریق کمیسیون ماده 100 نباشیم.
صابری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشحال می‌شویم شهری کمترین جلسه کمیسیون ماده 100 را برگزار کند چرا که برگزار نشدن جلسات کمیسیون ماده 100 نشان دهنده نبود خطا و اشتباه است که ممکن است از شهر‌داری‌ها سر بزند.
استاندار اردبیل تصریح کرد: در شهر پارس‌آباد ساختمانی چند طبقه بدون مجوز‌های لازم احداث شده است اما حتی یک اخطاریه برای او صادر نشده ولی در حال حاضر شهرداری مدعی پرداخت عوارض است در حالی که این کار دیگر امکان‌پذیر نیست.
 
*منابع درآمدی شهرداری نیاز به بازنگری دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ‌به شهرداری‌ها توصیه می‌کنیم منابع درآمدی خود را چه وصولی و چه غیر‌وصولی بازنگری کنند و در صورت امکان منابع جدید شناسایی و اصلاح امور انجام شود.
صابری اظهار داشت: توزیع ناعادلانه اعتبارات در استان اردبیل بی‌معناست چرا که ما در توزیع اعتبارات فصل و شهرستان‌ها شاخص‌های موردنظر را مورد توجه قرار دادیم ولی برخی از فرمانداری‌ها بیش از حد شهرداران به آمدها کمک کرده‌اند که ما تلاش می‌کنیم این بی‌عدالتی را در توزیع اعتبارات بعدی اصلاح کنیم.
استاندار اردبیل گفت: ما در کنار آن که همه شهرهای استان را دوست داریم، عاشق چشم و ابروی شهری خاص نیستیم چرا که هر جا خدمتی انجام می‌دهیم باید عین رضای خدا در آن لحاظ شود و ما در توزیع اعتبارات سال 90 با نگاه عادلانه سعی کردیم این کار به درستی و به شایستگی انجام شود.
وی با رد ادعای نگاه ویژه به جنوب یا شمال استان اضافه کرد: ما هیچ وقت این معیار را ملاک و شاخص اعتبارات قرار ندادیم بلکه بیشتر سعی کردیم کارها را براساس اولویت طرح‌ها و جمعیت، محرومیت انجام دهیم.
 
*مدیران از وعده‌های نابه‌جا پرهیز کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با استقبال از پیشنهاد تعدادی از شهرداران که اعتبارات نباید رسانه‌ای شود، گفت: بنده نیز قبول دارم که مدیران از دادن وعده‌های نابه‌جا باید پرهیز کنند اما چه کنیم که برخی از مدیران به دادن وعده‌های شعاری عادت کرده‌اند.
صابری با انتقاد از مصاحبه‌های رنگین و گاه با آمار و ارقام متفاوت و کذایی از سوی برخی از مدیران بیان داشت:‌ بنده شاید کمترین اخبار و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در رسانه‌ها را داشتم به طوری که سعی کردم با پرهیز از آمار و ارقام شفاف و روشن کارهای انجام شده را گزارش کنم.
وی ادامه داد: در 14 ماه حضور خود در استان کمترین خبرها با عکس‌های نمایشی و بزرگ در مطبوعات به چاپ رسیده است در حالی که می‌توانستیم تبلیغات بیشتری داشته باشیم اما سعی کردیم کارها  و گفته‌هایمان متناسب با واقعیت‌ها و عملکرد انجام شده باشد.
استاندار اردبیل اظهار داشت: صحیح و منطقی نیست کاری که انجام نشده تبلیغ و یا بزرگ‌نمایی شود و برخی تبعات منفی را به دنبال داشته باشد.
صابری به مشکلات سازمان همیاری پرداخت و گفت: ‌این مجموعه به جای پرداختن به کارهای اساسی و زیربنایی امروز گرفتار برخی از مشکلات شده است که ناشی از تصمیم‌گیری‌های غلط مدیران این مجموعه بوده است به طوری که امروز سازمان همیاری شهرداری‌های استان تسهیلات می‌گیرد تا حقوق پرداخت کند.
وی یادآور شد: این مجموعه اگر درست و صحیح وارد انجام کارهای شایسته می‌شد می‌توانست به بزرگ‌ترین شرکت پیمانکاری راه و زیرسازی‌ها تبدیل شود که این کار انجام نشده است.
استاندار اردبیل پروژه آموزش اعضای کمیسیون ماده 100 و 77 را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: ‌بازنگری در طرح‌های تفصیلی و جامع شهرهای مختلف ضروری به نظر می‌رسد و ما معتقدیم طرح‌ها باید طولانی و از ضعف ساختار برخوردار نباشد و طرح‌های گویا و کارآمد را برای اجرا تدوین کنیم.
صابری در پایان سخنان خود با یادآوری این که شهر‌داران حق ندارند پول وعده داده شده در نظام اسلامی را برای کار و فعالیت به رخ مردم بکشند و یا منتی بر سر مردم بگذراند، گفت:‌ ما حق چنین حرکت و اقدامی را نداریم و باید خود را خادم مردم بدانیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول