اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست خراسان رضوی:

پست از ارکان سیاسی اقتصادی جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: پست یکی از ارکان سیاسی اقتصادی جامعه است و کشور ایران یکی از پیشگامان فعالیت‌های پستی است.

پست از ارکان سیاسی اقتصادی جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کورش توکلی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در محل اداره‌کل پست خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در زمان‌های گذشته که در تاریخ هم اعلام شده است چاپارها نامه‌ها را انتقال می‌دادند و برای آنان نه سرما، نه گرما، نه شب و نه روز معنا داشت و در تمام زمان به کار خود ادامه می‌دادند.
وی بیان داشت: در حال حاضر سه شیفت کاری داریم و سعی کرده‌ایم که ایده‌آل زمان کاری ما با استفاده از مسیرهایی هوایی و زمینی باشد.
مدیرکل پست خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تقریباً 22 کشور دنیا به پیشنهاد برن سوئس گردهم آمدند و یک تفاهم‌نامه را اجرا کردند که قرار شد این تفاهم‌نامه پایه اتحاد پست شود که آن روز 9 اکتبر بود.
توکلی تصریح کرد: در حال حاضر 170 کشور عضو این تفاهم‌نامه هستند و کشور ایران هم عضو فعال این تفاهم‌نامه است.
وی افزود: در اداره‌کل پست خراسان رضوی 100 خودروی دولتی، 80 کامپیوتر، 20 سرور، 1948 کارمند خصوصی و 2060 پیمانکار داریم که به این کار مهم در این استان می‌پردازند.
مدیرکل پست خراسان رضوی اظهار داشت: در سال 89، 87 میلیون مرسوله جابه جا شده است و پست خراسان بعد از پست مازندران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و در شش ماه نخست امسال 37 میلیون مرسوله را جابه جا کرده است.
توکلی بیان داشت: روزانه 126 هزار مرسوله را جابه جا می‌کنیم و 173 هزار مرسوله در طول روز قبول می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یک چیز مهم این است که از سیستم‌های جامع ما 17 درصد مرسوله ترافیک کم شده است و امیدواریم که در شش ماه دوم به جای اینکه به ادارات مراجعه داشته باشیم می‌توانیم از سرویس‌های جایگزین و یا خرید اینترنتی استفاده کنیم.
مدیرکل پست خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته هشت هزار و امسال 10 هزار و 200 از بار ترافیکی مرسوله‌ها کم شده است.
توکلی افزود: در سال‌های گذشته قبض‌های شهرداری،آب،برق، گاز، تلفن ثابت و همراه را ما توزیع می‌کردیم ولی در حال حاضر پست فقط قبوض تلفن ثابت و همراه و برق را توزیع می‌کند.
وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات می‌توان با شماره تلفن گویا 8016 تماس حاصل کرد و برای رسیدگی به شکایات با شماره 140 می توان تماس گرفت.
مدیرکل پست خراسان رضوی بیان داشت: یک نفر در آمریکا نزدیک به 1000 مرسوله پستی دارد و در اروپا نزدیک به 700 مرسوله پستی دارد ولی در کشور ما هر نفر هفت مرسوله پستی سالانه دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول