اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهانی پست؛

ساختمان عمارت پست گیلان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته جهانی پست، فاز نخست ساختمان عمارت قدیمی و تاریخی پست گیلان افتتاح شد.

ساختمان عمارت پست گیلان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر کل پست گیلان شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح فاز نخست عمارت قدیمی پست گیلان در شهرداری این شهر اظهار داشت: انجمن تمبرداران گیل، به همت دوستداران تمبر، اردیبهشت ماه سال جاری تاسیس شد.
محمد رضایی با اشاره به قدمت تاریخی این عمارت، تصریح کرد: افتتاح ساختمان عمارت پست رشت از سال 1307 آغاز و در سال 1314 شمسی تاسیس شد که مساحت این بنا یک‌هزار و 900 متر مربع است.
وی با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات محدود، حمایت‌های استاندار و شورای شهر بخش کوچکی از این عمارت بازسازی شده، ابراز داشت: قرار است این عمارت به طور کامل بازسازی شود تا مسافران و گردشگران بتوانند از این بنای تاریخی دیدن کنند.
این مسئول تمبر را رسانه‌ای بدون مرز و یک محصول فرهنگی و اقتصادی برای کشورها دانست.
 
* ساختمان شهرداری رشت به موزه دائمی تبدیل شود
سخنگوی شورای شهر رشت، بیان داشت: با مطالبه کردن از استاندار باید مجموعه شهرداری رشت که در میراث فرهنگی به ثبت رسیده، مجموعه‌ای پویا باشد و به موزه دائمی تبدیل شود.
محمد حسن عاقل منش، با اشاره به اینکه کار ساخت ساختمان جدید شهرداری از دوره دوم و همین طور در دوره سوم تصویب شده، افزود: باید با تاسیس ساختمان جدید تا سال آینده، مجموعه شهرداری رشت دارای موزه شود.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات زیادی بر سر راه بازسازی این عمارت وجود داشت، خاطرنشان کرد: عده زیادی در استان با اختلاف پراکنی زیاد بر سر بودجه می خواستند برای بازسازی این عمارت مشکل به وجود آورند.
سخنگوی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه باید برای ساختمان های تاریخی خود ارزش قائل شویم، گفت: با برپا کردن نمایشگاه های دائمی، حضور شخصیت های برجسته کشوری را در استان شاهد خواهیم بود.
عاقل‌منش ادامه داد: باید با خدمت کردن هر چه بیشتر به پیشرفت و توسعه شهری کمک کنیم.
 
* نشان تمبر نماد فرهنگ هر کشور است
کمیسر عالی تمبر ایران در جهان، ابراز داشت: اگر هر تمبری بر روی پاکت نامه ای مصرف شود، به دست گیرنده برسد، فرهنگ آن کشور را به همراه خود خواهد داشت.
فریدون نوین فرح بخش، ادامه داد: در کشور به خصوص در پایتخت این گونه حمایت‌ها از انجمن ها و گروه‌های دوستدار تمبر به عمل نمی آید.
وی با اشاره به اینکه شهر رشت در زمان های قدیم، یکی از دروازه های اصلی ورود به اروپا بود و تمام مسافران باید از این شهر و همین طور از شهر بندر انزلی به اروپا سفر می کردند، تصریح کرد: رشت یکی از دروازه‌های تمدن و راهی برای همجواری با کشور های اروپایی بود.
کارشناس رسمی دادگستری در حوزه تمبر، با تاکید بر اینکه انتشار تمبر امروزه در کشورهای مختلف جهان به عنوان یک صنعت در آمدزا تبدیل شده، اذعان داشت: به همین منظور تمبرهای متنوع با سوژه های مختلف را به چاپ می رسانند.
در پایان این مراسم، نمایشگاه تمبر با نمایش تمبرهای قدیمی و تاریخی در شهر رشت، با حضور جمعی از مسئولین و علاقمندان توسط کمیسر عالی تمبر ایران در جهان افتتاح شد.
گفتنی است، این نمایشگاه از امروز به مدت 4 روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب در مکان اداره پست واقع در شهرداری رشت به روی علاقه‌مندان باز است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول