اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه تنگستان:

200 دانش آموز تنگستانی راهی مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه تنگستان گفت: بیش از 200 دانش آموز تنگستانی برای گذراندن کلاس عملی آمادگی دفاعی راهی مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند.

200 دانش آموز تنگستانی راهی مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند
 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد حیدری صبح امروز در جمع اعضای ستاد اعزام کاروانهای راهیان نور دانش آموزی شهرستان تنگستان اعزام دانش آموزان بسیجی را به مناطق عملیاتی جنوب از برنامه‌های فرهنگی مهم در بین نسل امروز جوانان دانست .
فرمانده سپاه تنگستان گفت: این تعداد دانش آموز از 23 لغایت 25 مهرماه در قالب کاروان 200 نفری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
وی هدف از برگزاری این اردوها را تحول بخشیدن به آموزش درس آمادگی دفاعی مقطع دوم متوسطه، تعالی و ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی و آشنایی نسل نوجوان کشور با آثار و ارزش‌های دوران پرافتخار دفاع مقدس عنوان کرد.
حیدری خاطر نشان کرد: اثر بخشی و کیفی کردن اردو با تدبیر و برنامه ریزی مناسب، هدف مهمی است که در این ماموریت بزرگ دارای اهمیت است و در این راستا نیازمند همکاری و تعامل ادارات و ارگانهای مختلف هستیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان نیز در ادامه با بیان اینکه هماهنگی مراحل ثبت نام، سازماندهی، اسکان و خودروها انجام شده است، گفت: در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی، تغذیه و خودروهای سبک و آمبولانس با تلاش سپاه شهرستان انجام شده است که برای تکمیل کار نیازمند همیاری دیگر ادارات هستیم.
فرماندار شهرستان تنگستان نیز در ادامه از برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی بعنوان بهترین شیوه برای فرهنگ سازی و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان و نوجوانان یاد کرد.
رسول زارع گفت: با توجه به اینکه برگزاری دوره‌های قبلی این اردوها برای دانش آموزان رضایت بخش بوده است بنابراین این برنامه‌ها باید بصورت متمرکز و مستمر ادامه پیدا کند تا جوانان ما با گذشته فرهنگ مقاومت کشورمان بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: برای برگزاری این اردوها باید سایر ادارات به سپاه و آموزش و پرورش کمک کنند.
فرماندار تنگستان همچنین بر برنامه ریزی دقیق برای مراسم بدرقه کاروان و اطمینان از امنیت خودروهای حامل دانش آموزان تاکید کرد.
امام جمعه شهرستان تنگستان نیز گفت: تلاش دانش آموزان در سنگر مدرسه برای کسب علم، دانش و فضائل معنوی واخلاق اسلامی را از مهم‌ترین وظایف دانش آموزان در برابر خون شهیدان دانست و گفت: پیوند میان دو نسل مجاهد و مدافع از دیگر اهداف کاروان‌های راهیان نور است .
حجت‌الاسلام عیسی راستگو افزود: یکی از هدف‌های این اردوها ایجاد تحول در درس آمادگی دفاعی مدارس و تبدیل آموزه‌های ذهنی دانش آموزان به آموزه‌های عملی است بنابراین باید این اردوها سرشار از معنویت و اخلاق و رفتار اسلامی و محیط مناسب و بسیار خوبی برای فرهنگ سازی و به تصویر کشاندن ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهیدان و رزمندگان میهن اسلامی باشد
گفتنی است کاروان راهیان نوردانش آموزی تنگستان برای دومین سال متوالی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول