اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خبر داد:

اعزام بیش از 13 هزار زنجانی به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: 13 هزار و 496 نفر فرهنگی و دانش‌آموز زنجانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

اعزام بیش از 13 هزار زنجانی به مناطق عملیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری و در اعزام‌های جدید دانش‌آموزان و فرهنگیان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه از امشب دانش‌آموزان پسر به همراه فرهنگیان به مشهد شهدا اعزام می‌شوند،افزود: دانش‌آموزان برای گذراندن درس آمادگی دفاعی در این مناطق حضور می‌یابند.
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری و تا تاریخ 30 بهمن‌ماه 13 هزار و 496 فرهنگی و دانش‌آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند، گفت: یک میلیون نفر در سال جاری در کشور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان یادآور شد: 900 دانش آموز و یک‌‌هزار فرهنگی و معلم  از مدرسه به مدرسه اعزام می شوند.
وی تصریح کرد: در استان زنجان 12هزار و 176 دانش‌آموز در سال جاری به مشهد شهدا اعزام می‌شوند که 5 هزار و 129دانش آموز و 666 فرهنگی از ساعت 10 امشب با همکاری مشترک سپاه انصار المهدی (عج)، سازمان آموزش و پرورش و پشتیبانی‌های استانداری زنجان در دو مرحله اعزام می‌شوند.
کرمی یادآور شد: 7 هزار و 47 دانش‌آموز دختر و 649 فرهنگی از یک تا 30 بهمن‌ماه سال جاری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه در کنار هر 10 نفر دانش‌آموز یک معلم حضور دارد، بیان کرد: روحانی و راوی نیز به همراه دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای روحیه جهاد، استکبار ستیزی و تجدید خاطرات و زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر از اهداف اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس است، افزود: دانش‌آموزان به همراه معلمان خود برای گذراندن واحد درسی آمادگی دفاعی به مشهد شهدا اعزام می‌شوند.
وی از شهادت بیش از 35 هزار شهید دانش‌آموز، استاد و معلم در طول دوران دفاع مقدس خبر داد و گفت: دانش‌آموزان با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با رشادت‌های رزمندگان بیشتر آشنا می‌شوند.
کرمی ادامه داد: از امشب کاروان‌های دانش‌آموزی پسر در قالب 10 کاروان و 13 اتوبوس از شهرستان‌های مختلف به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اقامت دو روزه کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در راستای استفاده بهینه از زمان این اعزام‌ها چهار روز به طول می‌انجامد.
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان از بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی اروند کنار، خرمشهر و شلمچه در روز نخست حضور در این مناطق خبر داد و یادآور شد: رزمندگان زنجانی در این سه عملیات به استعداد دو تیپ حضور داشتند.
وی افزود: در روز دوم دانش‌آموزان و فرهنگیان از محورهای دهلاویه،هویزه و یادمان دهلاویه بازدید می‌کنند تا با مظلومیت رزمندگان هویزه آشنا شده و به‌عنوان وارثان خون شهدا پاسدار دستاوردها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس باشند.
کرمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: 2هزار و 757 نفر دانش‌آموز و اقشار متخصص از تیر تا پنج مراد ماه سال جاری به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
وی از اردوهای راهیان‌نور به‌عنوان بهترین برنامه فرهنگی برای آشنایی نسل‌های آینده با ارزش‌های حاکم بر هشت سال دفاع‌ مقدس یاد کرد و گفت: تداوم این برنامه‌ها نقش مؤثری در احیای فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز دارد.
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با تأکید بر زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دفاع‌ مقدس گفت: زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع‌ مقدس موجب ماندگاری نظام اسلامی و انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع‌مقدس به نسل‌های آینده می‌شود.
وی رسیدن به خودکفایی، اعتماد به نفس و خودباوری را از برکات هشت سال دوران دفاع ‌مقدس عنوان کرد و گفت: افتخارات نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف به‌‌ویژه علمی و فناوری، حاصل هشت سال دفاع‌ مقدس است.
سردار کرمی با اشاره به توانمندی‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با رشادت‌های رزمندگان بیشتر آشنا می‌شوند.
وی آشنا کردن نسل جوان با حماسه سازی‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، ارتقای روحیه معنوی و جهادی رزمندگان اسلام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان را از اهداف مهم اعزام کاروان‌های راهیان نور برشمرد.
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: در کنار بازدید از مناطق عملیاتی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی، روایتگری را نیز از برنامه‌های جانبی اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در این اردو اجباری نیست، افزود: خوشبختانه دانش‌آموزان اشتیاق زیادی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس دارند و باید از ظرفیت‌های آنان برای پاسداشت یاد، نام و خاطره رزمندگان اسلام استفاده کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول