اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) صورت گرفت؛

اعزام 450 دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد از اعزام 450 دانش‌آموزان این استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

اعزام 450 دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری به مناطق عملیاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهران مرادی بعدازظهر امروز در مراسم اعزام کاروان راهیان نور این استان، اظهار داشت: در راستای اردوی عملی درس آمادگی دفاعی مقطع متوسطه، دومین کاروان دانش آموزان این مقطع عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
وی افزود: تعداد این دانش آموزان 400 نفر است که به منظور آشنایی بیشتر با دوران دفاع مقدس به مدت سه روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.
مرادی ادامه داد: بازدید از یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی شلمچه، عملیات محرم، فتح‌المبین، موزه جنگ خرمشهر از برنامه‌های این اردوی عملی است.
فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد افزود: تاکنون بیش از 750 نفر از دانش‌آموزان مقطع دوم دبیرستان طی دو مرحله به مناطق عملیاتی جنوب اعزام و پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده طی روزهای آینده یک هزار و 500 نفر دیگر طی سه مرحله به این مناطق اعزام شوند.
وی با تاکید بر اینکه بسیجیان می‌توانند با بهره‌گیری ‌از تمام امکانات و ظرفیت‌ها در راستای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگ اسلام و صادر کردن فرهنگ انقلاب به سراسر جهان بکوشند، تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه است که باید از این فرصت نهایت بهره‌ را برد.
مرادی کاروان‌های راهیان ‌نور را پیام‌آوران خون پاک شهدا نامید و گفت: استقبال جوانان از کاروان‌های اعزامی به منطق جنگی هشت سال دفاع مقدس برای همه غیرقابل باور است و سالانه این استقبال افزایش چشمگیر به خود گرفته است.
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های جوان، فراهم کردن فضا برای الهام‌گیری از رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان، ضبط و انتقال ارزش‌های خلق شده در دوران جنگ، فضاسازی فرهنگی با هدف ایجاد جو قالب ارزشی و تقویت غیرت دینی و ایرانی، تبیین نقش سپاه و بسیج در جنگ به فرماندهی امام راحل در خلق حماسه‌های ماندگار و خلق آثار ادبی و هنری با هدف ثبت و ضبط حرکت راهیان نور از اهداف اصلی اعزام این کاروان‌هاست.
مرادی اذعان داشت: باید یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی را زنده نگه داریم و پیام آنان را برای تقویت فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل جوان منتقل کنیم.
وی تصریح کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور تبیین عزت و اقتدار ایران در مقابل جهان استکبار است که باید تداوم یابد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول