اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حج و زیارت استان اردبیل:

اعزام زائران حج تمتع اردبیل در هفتم و هشتم آبان ماه

خبرگزاری فارس: معاون حج و زیارت استان اردبیل گفت: روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال زائران حج تمتع استان اردبیل از فرودگاه این شهر به خانه خدا عزیمت می‌کنند.

اعزام زائران حج تمتع اردبیل در هفتم و هشتم آبان ماه
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی چمن‌آرا عصر امروز در جلسه هماهنگی اعزام کاروان‌های حج تمتع امسال در اردبیل اظهار کرد: قرار است 851 زائر برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی عزیمت کنند که این سفر در قالب شش کاروان انجام می‌شود.
وی با یادآوری این‌که 521 نفر از زائران حج تمتع امسال از مرکز استان هستند، تصریح کرد: 141 زائر از پارس‌آباد، 91 زائر از مشگین‌شهر، 60 زائر از خلخال و 30 زائر نیز از شهرستان گرمی به خانه خدا عزیمت می‌کنند.
چمن‌آرا با یادآوری این‌که تمام تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم اعم از برگزاری دوره‌های آموزشی، برنامه‌های تزریق واکسن و مقدمات حضور شایسته حجاج اردبیلی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بدون کمترین مشکل سفر حجاج استان اردبیل انجام شود تا مشتاقان خانه خدا بتوانند از این زیارت معنوی بهره ببرند.
معاون حج و زیارت استان اردبیل با اعلام این‌که حج به عنوان کانون همدلی، وحدت و هم‌زبانی امت اسلامی است، اضافه کرد: بزرگ‌ترین آرزوی هر مسلمان جمع شدن و گرد آمدن در حریم دوست است که امیدواریم امسال امت اسلامی به ویژه حجاج ایرانی بتوانند بسیاری از شایستگی‌های نظام اسلامی ما را در این سفر معنوی به نمایش بگذارند.
به گزارش فارس، در این نشست مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل نیز ادامه داد: 851 زائر استان اردبیل با چهار پرواز از فرودگاه اردبیل عازم جده می‌شوند.
مصطفی صفایی گفت: این پروازها در روزهای شنبه هفتم و یکشنبه هشتم آبان ماه انجام می‌شود که در هر روز دو پرواز برای جابه‌جایی زائران حج تمتع از فرودگاه اردبیل به سمت جده انجام می‌شود.
وی افزود: سفر حجاج استان اردبیل مدینه بعد است که حجاج اردبیلی بعد از انجام مناسک حج تمتع برای زیارت مدینه منوره به این شهر عزیمت کرده و برگشت آنها از طریق فرودگاه مدینه انجام می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در پایان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا سفر امسال با کمترین وقفه و مشکلات انجام شود و از اهالی و همراهان حجاج انتظار داریم از حضور در فرودگاه و سالن مسافربری خودداری کرده و مراسم بدرقه حجاج را در شهر اردبیل انجام دهند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول