اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

هدف ناجا انعطاف‌پذیری در عین اقتدار و اجرای قانون باشد

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: انعطاف‌پذیری در عین اقتدار و توجه به اجرای قانون مورد توجه نیروهای انتظامی باشد.

هدف ناجا انعطاف‌پذیری در عین اقتدار و اجرای قانون باشد
به گزارش خبرگزای فارس از کرمان، اسماعیل نجار صبح امروز در آیین افتتاح جشنواره علمی سهم من در امنیت اظهار داشت: گاهی رأفت اسلامی تاثیراتی در ارتباط با جلوگیری از بروز جرم دارد که شاید اعمال قانون در این باره به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد.
وی امنیت را زیرساخت توسعه همه‌جانبه دانست و افزود: اگر ایران اسلامی در حال حاضر به کارگاهی بزرگ بدل شده است، مرهون تلاش نیروهای دست‌اندرکار از جمله نیروی انتظامی در برقراری امنیت و آرامش هستیم.
استاندار کرمان با بیان اینکه امیدواریم برگزاری همایش علمی "نقش من در امنیت و آرامش" با حضور کارشناسان مربوطه موجب ارتقای امنیت و آسایش در جامعه باشد، بیان کرد: باید نقاط قوت اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تقویت آنها و شناخت نقاط ضعف احتمالی و رفع آنها در این جشنواره مورد توجه باشد.
نجار گفت: نیروی انتظامی و پلیس به منظور اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های خود، نیازمند همکاری و استفاده از نظرات مردمی است.
وی با اشاره به اینکه اگر مشارکت‌های مردمی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نبود، با وجود فتنه‌ها و مسائل ایجاد شده از سوی دشمنان، ایجاد امنیت کنونی امکان‌پذیر نبود، افزود: امروز مردم عملکرد و اقتدار نظام را در آینه رفتار و کردار کارگزاران امر می‌بینند و در این ارتباط باید همواره توجه لازم را داشته باشیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: آموزش‌های لازم، شناخت مأموریت‌ها و تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی نیروها امری اجتناب‌ناپذیر است.
نجار بر پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که خلافی در جامعه رخ ندهد.
وی با بیان اینکه پلیس باید مردم را نتایج اقدامات و خدمات انجام شده هرچه بیشتر مطلع کند، اظهار داشت: توجه به آموزش آحاد مختلف جامعه با هدف ارتقای فرهنگی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
نجار نظارت مستمر را از اصول اصلی و مهم هر اقدامی دانست و بیان داشت: توجه به تحقیق و پژوهش، استفاده از تجربیات دیگران و توجه به همدلی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید مورد توجه نیروهای نظامی و انتظامی باشد.
وی افزود: باید با استفاده از روش‌های علمی نسبت به شناخت آسیب‌های موجود و رفع آنها اقدام شود.
استاندار کرمان امنیت را مربوط به یک نقطه خاص ندانست و گفت: امنیت در هر کجا که به مخاطره افتد، تأثیرات آن در سایر مناطق نیز مشاهده می‌شود.
نجار با بیان اینکه نیروی انتظامی با توجه به گستردگی حوزه فعالیتی آن در خط مقدم خدمت به مردم است، بیان کرد: امنیت دارای دو بعد ذهنی و عینی است که در بعد ذهنی و میزان برداشت افراد جامعه از میزان امنیت که به عنوان احساس امنیت مطرح می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی خاطرنشان کرد: بین امنیت موجود و احساس امنیت ارتباط مستقیمی وجود دارد و هر اندازه احساس امنیت در جامعه افزایش یابد، شادابی و نشاط جامعه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول