اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

90درصد تعهد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های مازندران محقق شد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: برای نخستین بار از 12 میلیارد تومان اعتبار متعهد شده به کتابخانه‌های عمومی، شهرداری‌ها 90 درصد آن را محقق کردند و بیش از 10 میلیارد تومان به حساب کتابخانه‌ها واریز شد.

90درصد تعهد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های مازندران محقق شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه رهبری تاکید بر افزایش سرانه کتابخوان‌ها در کشور دارد، بیان داشت: باید شرایطی فراهم شود تا مردم برای کتاب خواندن همچون تشنه شدن در مقابل آب احساس نیاز کنند.
وی افزود: کارشناسان امور کتابخانه‌ای راهبردهایی ارائه دهند تا در راستای توسعه کتابخانه‌ها انگیزه‌ای برای افزایش کتاب خواندن در بین مخاطبان ایجاد شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه دغدغه رهبری در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای مباحث سخت‌افزاری نیست، تصریح کرد: فضاهای فرهنگی موجود می‌تواند با تغییر کاربری و بهسازی به کتابخانه تبدیل شود.
وی افزود: استان مازندران دارای دانشمندان دینی و متفکرانه علوم قرآنی است که کتاب‌های زیادی را تدوین کرده ولی در منطقه خود ناشناس مانده‌اند.
طاهایی یادآور شد: کتاب علامه جوادی آملی در استان مازندران باید پرطرفدارترین مخاطبان را داشته باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مدیران در بحث وظایف خود باید اشرافیت کاملی به مفاد قانونی داشته باشند، اظهار داشت: مدیران در جلسات باید با ادبیات قانونی صحبت کنند و از ادبیات پشت تریبونی پرهیز کنند، مدیران باید مطالبات خود را در حد قانون مطرح کنند.
وی افزود: امسال بیش از یک میلیارد و120 میلیون تومان اعتبار به امور کتابخانه‌های عمومی استان مازندران اختصاص یافت.
طاهایی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها از نیم درصد کل اعتبارات سالانه خود نیم درصد را برابر قانونی که به آنها متعهد کرده است باید به امور کتابخانه‌ها اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش دفتر امور شهری در سال گذشته برای نخستین بار از 12 میلیارد تومان اعتبار متعهد شده شهرداری‌ها 90 درصد آن محقق و بیش از 10 میلیارد تومان به حساب کتابخانه‌ها واریز شد.
وی افزود: بر اساس همین تعهد، شهرداری‌های استان مازندران از ابتدای سال جاری تاکنون 300 میلیون تومان به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز کردند.
طاهایی با تاکید بر اینکه اماکنی که در روستاها بدون هیچگونه کاربری راکد مانده است می‌تواند به فضاهای فرهنگی به وی‍ژه کتابخانه‌ها تبدیل شود متذکر شد: حمام‌های قدیمی روستایی که در گذشته جسم مردم را تمیز می‌کرد هم‌اکنون می‌تواند به عنوان فضاهایی فرهنگی روح مردم را تطهیر کند و به کتابخانه تبدیل شود.
وی یادآور شد: کتابخانه عمومی استان مازندران می‌تواند تفاهم‌نامه‌ای با برخی دستگاه‌های اجرایی همچون ارشاد و بسیج داشته باشد تا از فضاهای فرهنگی موجود در روستاها برای ایجاد کتابخانه عمومی استفاده کند.
استاندار مازندران اذعان داشت: باید فضایی ایجاد شود تا جامعه برای کتاب‌خواندن احساس نیاز کند که در این بخش در حوزه دین‌شناسی، جهان‌شناسی و معارف عمومی دچار کاستی‌هایی هستیم تا دین به درستی به جامعه شناسانده شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول