اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهسازی و نوسازی 478 هزار واحد مسکن در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات بهسازی و نوسازی در کل کشور 478 هزار واحد مسکن بهسازی و نوسازی شده است.

بهسازی و نوسازی 478 هزار واحد مسکن در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجید کیان‌پور در جمع مدیران استان گلستان با بیان اینکه از آغاز عملیات بهسازی و نوسازی در کل کشور تاکنون 353 هزار واحد مسکن توسط بخش غیر دولتی تخریب شده است، اظهار داشت: به ازای هر واحد تخریبی دو سه دهم واحد جدید احداث شده و در مجموع در حدود 478 هزار واحد احداث و عملیات نوسازی آن صورت پذیرفته است.
وی با اشاره به اینکه رشد تسهیلات نسبت به اوایل سال 1387 تاکنون شش برابر شده است، تصریح کرد: امید داریم با برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بتوانیم 150 هزار واحد را از طریق شرکت‌های مسکن عمران‌سازان، ادارات کل مسکن و شهرسازی و بانک‌های عامل بانک سپه، صادرات، رفاه، تجارت که برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند را به بهره‌برداری برسانیم.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: از سال 1387 تا سال 1389 حدود 100 هزار واحد در همین راستا به بانک مسکن معرفی شده است که 10 هزار واحد در سال 1387، 3 هزار واحد در سال 1388 و 60 هزار و 552 واحد در سال 1389 با هماهنگی بین شرکت عمران مسکن‌ساز و ادارات کل مسکن و شهرسازی و تعامل مدیریت شهری به بانک مسکن معرفی و امید داریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.
کیان‌پور بیان کرد: در سال 1390 نیز عملیات 150 هزار واحد دیگر را در سطح کشور اجرایی ساخته‌ایم و در کل کشور 70 هزار هکتار در 450 شهر، تعیین محدوده بافت فرسوده آن انجام شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با سیاست حمایتی دولت در بخش نوسازی و بهسازی بافت فرسوده بتوانیم در حدود 5 هزار و 100 هکتار کار بهسازی و نوسازی را در سال 1390 با احداث 150 واحد تعریف شده به بهره‌برداری برسانیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در استان گلستان در 15 شهر مطالعه محدوده بافت فرسوده در 2 هزار و 280 هکتار کار شناسایی آن انجام شده است.
وی افزود: با اجرای طرح بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده شهرها مساحت پلاک ها و عرض خیابان‌ها در حد نصاب ضوابط شهرسازی و معماری تعریف می‌شود.  
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول